جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاحیه طرح بازخوانی بیانیه گام دوم در حوزه های علمیه

حوزه/ همزمان با اولین روز دهه فجر انقلاب آیین افتتاحیه اجرای طرح «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب» در مدارس علمیه خوزستان، در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، همزمان با اولین روز دهه فجر انقلاب آیین افتتاحیه اجرای طرح «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب» در مدارس علمیه خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی دبیر ستاد پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه های علمیه و جمعی از طلاب، روحانیون و اساتید امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴٠۱ در مسجد اعظم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان، ضمن تبریک ایام دهه ی مبارکه فجر، بیان داشت: نعمت های الهی برای ما متعدد و متنوع و کثیر هستند اما بعضی از این نعمت ها از حیث تاثیرگذاری در روح، روان، نفس و جان ما اولویت بیشتری داشته و امتیازات خاص خود را دارند و یکی ازاین نعمت ها، نعمت انقلاب اسلامی و شرایطی است که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم.

وی افزود: در بحث بیانیه گام دوم امام خامنه ای وظیفه و فعالیت را تشریح و توضیح داده و بیانیه را ابلاغ کرده اند بخش دوم کار یعنی تبیین، تشریح و توسعه ی مطالب و محتوای این بیانیه به عموم مردم است که برعهده ی ماست.

در ادامه ی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزائی، دبیر ستاد پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه های علمیه، ضمن تبریک میلاد امام جواد و سالگرد ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام خمینی بارها در بیانات خود فرمودند که هدف از انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) بوده است. ایشان در آخرین پیامی که خطاب به ملت ایران در دوم فروردین سال ۶۸ به صورت مکتوب صادر کردند تاکید داشتند که حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم وظیفه ی همه ی مسئولین است اما باید هم ملت و هم مسئولان توجه داشته باشند که وظیفه ی اصلی همه تلاش برای رسیدن به ظهور امام زمان و حکومت جهانی اسلام است و اگر از این وظیفه غفلت شود زیان های جبران نشدنی وارد می شود.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم مسیر انقلاب اسلامی در مسیر ظهور حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرد باید مانند ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس همه ی ملت به میدان آمده و حرکت عمومی ایجاد شود و همه ی مردم در صحنه باشند و تواصی به حق و صبر کنند و اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد نقشه ای لازم است که رهبر انقلاب در چهل سالگی انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان نقشه ی راه صادر کردند.

در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی متن پیام آیت الله اعرافی، مدیرحوزه های علمیه کشور درباره اهمیت بیانیه ی گام دوم انقلاب خطاب به عموم مردم به ویژه طلاب و مسئولین مراکز حوزوی و مدارس علمیه را قرائت کرد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha