یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دوره ترببت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ دوره تربیت مدرس «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب» ویژه اساتید حوزه به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دوره تربیت مدرّس «خوانش دقیق بیانیه گام دوم انقلاب»، به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان خوزستان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی نویسنده کتاب جهاد تبیین، ۱۱ بهمن ماه ۱۴٠۱ در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اهواز برگزار شد.

در آغاز برگزاری این دوره حجت الاسلام علی مرشدیان، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه خوزستان به بیان هدف از برگزاری این دوره پرداخت و بیان کرد: این دوره در راستای لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تربیت استاد و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شده است.

وی افزود: اساتید حوزه برای اینکه بتوانند بیانیه گام دوم انقلاب را برای طلاب تبیین و گفتمان سازی کنند ابتدا باید خود مسلط بر این بیانیه باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: جریان گام دوم انقلاب مانند جریان طالوت و جالوت است در هر انقلابی ابتدای امر همه ی مردم همراهی نمی کنند و عده ی قلیلی پرچمدار این عرصه خواهند بود اما با پرچمداری این عده و ایستادگی و جهاد تبیین، همراهی سایرین و اقشار مختلف مردم اتفاق می افتد و در راه خدا با نیت صادق و به استناد سنت های همیشگی و قطعیه الهی پیروزی نصیب جبهه ی دین، حق و ولایت می شود.

وی، در ادامه گفت: آنچه مهم است این است که ما طلاب و روحانیون سعی کنیم جزء السابقون السابقون و کسانی باشیم که این حرکت را شروع کرده و در این راه تلاش کرده و سختی های راه و بی مهره های دیگران را تحمل می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزایی، دبیر ستاد پیگیری تحقق بیانیه گام دوم در حوزه های علمی هم در سخنانی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مهم ترین پیام هایی است که رهبر معظم انقلاب صادر کرده اند. ایشان در این بیانیه جوانان را به حضور در صحنه ی نقش افرینی انقلاب اسلامی دعوت کرده اند و به تعبیری شانه های خود را برای گرفتن مسئولیت حمایت از انقلاب و پیشرفت انقلاب در گام دوم آماده سازند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی بیانیه گام دوم این است که حرکت عمومی که در کشور وجود دارد را سرعت بخشیده و منضبط کند و پیشران این حرکت جوانان متعهد و دلسوز انقلاب هستند که باید انقلاب را از نسل قبلی تحویل بگیرند و گام دوم را شکل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی در ادامه در طول 10 ساعت درسی به بیان نکاتی در خصوص ضرورت هم‌افقی با ولیّ جامعه، چیستی و چرایی گام دوم، چگونگی بیانیه گام دوم، خوانش دقیق بیانیه گام دوم، جهاد تبیین عملیاتی و نکات اجرایی پرداخته و به سئوالات حاضرین در خصوص مطالب بیان شده پاسخ داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha