جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم فرزانه عبداللهی

حوزه/ خانم عبداللهی بانوی جهادگر دهه هفتادی که با وجود شش فرزند قد و نیم قد، فعالیت‌های اجتماعی خود را ترک نکرده و در دوازده سال زندگی مشترک همگام با همسر خود در مناطق تبلیغی حاضر شده و فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است؛ این مادر جوان که در انتظار فرزند هفتم خود به سر می‌برد، تاکنون از هر کمکی به همسر خود در تحقق اهدافش دریغ نکرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بجنورد، خانم فرزانه عبداللهی بانوی ۲۹ ساله‌ای است که به همراه همسرش حجت الاسلام کمالی در مناطق حاشیه‌ای شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی ساکن و مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستند.

این زوج که دوازده سالی می‌شود زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند از همان ابتدای زندگی در مناطق تبلیغی مختلف حضور داشته‌اند و به فعالیت پرداخته‌اند. خانم عبداللهی علوم حوزوی را نیز در جامعة الزهرا(س) به صورت غیرحضوری دنبال می‌کند، تا بتواند با قدم‌هایی استوارتر همسر خود را در امر تبلیغ همراهی کند.

این بانوی تلاشگر با تمام توان در همه زمینه‌ها در کنار همسر خود حاضر بوده است و با برپایی کلاس‌های مختلفی برای دختران در مسجد و یا برگزاری مسابقه و اهدای هدایای مختلف، دختران نوجوان و کودکان را دور خود جمع کرده و آن‌ها را با معارف اسلامی آشنا کرده است.

ترغیب دختران به حجاب با اهدای هدایا

وی که به اهمیت موضوع عفاف و حجاب واقف است برای تشویق و ترغیب دختران با هزینه خود تاکنون پنجاه چادر خریداری و به آنان اهداء کرده است. علاوه بر این در مناسبت‌ها و مراسمات مختلف از دختران با حجاب با اهدای هدیه تقدیر می‌کند تا دختران بیشتری به این امر ترغیب شوند.

پخت غذای مراسمات مسجد

این شریکة الامام همواره در کنار همسر خود نقش آفرینی کرده و از حیاط خانه خود برای پخت غذای مراسمات مسجد استفاده می‌کند. او در ایام محرم و ماه مبارک رمضان به همراه دیگر بانوان غذا پخت می‌کنند و حجت‌الاسلام کمالی نیز آن‌ها را توزیع می‌کند.

راه اندازی مرکز نیکوکاری

فعالیت دیگر این زوج راه‌اندازی مرکز نیکوکاری است؛ آن‌ها پس از تشکیل این مرکز و شناسایی نیازمندان، بسته‌های غذایی و بسته‌های لوازم التحریر را آماده و به دست افراد بی‌بضاعت می‌رسانند.
خانم عبداللهی که وظیفه آماده سازی بسته‌ها را برعهده دارد، می‌گوید: حاج آقا خیرین را برای دستگیری از نیازمندان جذب کرده و با خرید مواد غذایی خام و لوازم التحریر از چنین خانواده‌هایی حمایت می‌کند به‌طوری‌که تاکنون بیش از ۳۰۰ بسته غذایی و ۳۰ بسته لوازم التحریر بین نیازمندان توزیع کرده‌ایم.

او که در توزیع بسته‌های معیشتی گاهی همسر خود را تا منازل نیازمندان همراهی می‌کند، وقتی شادی و خوشحالی آن‌ها را می‌بیند بسیار خرسند و شاد می‌شود و طبق گفته خودش لذت بخش‌ترین لحظات زندگی‌اش همان ثانیه‌هایی است که لبخند در چهره زنان و کودکان نیازمند نقش می‌بندد.

رفع مشکلات یکی از بانوان باردار

وی در سرکشی از یک خانم باردار متوجه می‌شود که او به علت فقر و نداری علاوه بر مشکلاتی که در تأمین امکانات معیشتی دارد از مشکلات عمرانی نیز رنج می‌برد که با همراهی همسرش بخشی از گرفتاری‌های او را رفع می‌کنند. یکی دیگر از کارهای این زوج طلبه عیادت از بیماران و دلداری دادن به خانواده‌های آنهاست.

کارآفرینی برای بانوان

این بانو جهادگر در زمینه کارآفرینی و اشتغال بانوان نیز فعالیت دارد و بعد از اختصاص زیر زمین مسجد و تأمین مربی، کلاس‌های آموزشی گلیم بافی، خیاطی، بافتنی، آرایشگری و....را برگزار کرده‌ است که از این طریق تعدادی از بانوان موفق به کسب درآمد شده‌اند.

نکته جالبی که در روایت این شریکة الامام به چشم می‌خورد، عمل به توصیه و تأکید رهبری مبنی بر جوانی جمعیت است، این شریکة الامام دهه هفتادی، شش فرزند دارد و تا چند ماه دیگر نیز برای هفتمین بار طعم شیرین مادری را خواهد چشید.

داشتن ۶ فرزند با فاصله سنی کم و انتظار بچه هفتم هم او را نه تنها از فعالیت باز نداشته بلکه اهتمام او را برای کمک به همسر خود در تحقق اهداف بیشتر کرده و از هر طریقی همگام با همسر خود در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

الگوی بانوان محله

خانم عبداللهی از شیرینی‌های مادر بودن برای ما می‌گوید و معتقد است وقتی تعداد بچه‌ها زیاد باشد، مادر در بازی کردن با آن‌ها و تربیت‌شان راحت‌تر است و گروهی با هم کار می‌کنند و بازی می‌کنند.

این بانو با چشیدن طعم شیرین مادری برای چندمین بار در جوانی، الگوی بسیاری از بانوان اطراف خود شده و در برنامه‌های مختلفی از او به دلیل این نوع سبک زندگی موفق و انجام فعالیت‌های مؤثر در جامعه دعوت و تجلیل می‌شود و حتی سبک زندگی او به دیگران به عنوان الگو معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha