شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده/ هرمزگان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: حوزه علمیه‌ای که نتواند ستون انقلاب باشد، به درد نخواهد خورد، بنابراین باید حوزه‌های علمیه در راستای فرمایشات امامین انقلاب حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، عصر امروز در آیین افتتاحیه موسسه تخصصی کلام اسلامی سطح دو که در مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس برگزار شد، با اهمیت خواندن گسترش دوره‌های تخصصی ماموریت محور و کاربردی در هرمزگان، اظهار داشت: از شروع فعالیت به عنوان نماینده ولی فقیه در هرمزگان ایجاد دوره‌های تخصصی در رشته‌های شیعه شناسی، مشاوره، کلام و در آینده نزدیک مدیریت رقم خواهد خورده است تا شاهد پویایی در این زمینه در استان هرمزگان باشیم.

وی افزود: نگاه ما به ایجاد دوره‌های تخصصی فراتر از مقوله‌های کلامی است و در آینده نزدیک نسبت به ایجاد رشته‌های مقارن و تطبیقی و تقریبی که نیاز ضروری طلاب است، اهتمام ویژه داریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: بخشی از ظرفیت‌های آموزش و پژوهش تحقق یافته و عملکرد در این حوزه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش دیگر با اشاره به ایام ولادت امام جواد(ع)، عنوان کرد: از آن امام همام، به عنوان کانون روایتی و حدیثی ما و معدن وفا، یاد شده است.

وی ادامه داد: وفا در دو قالب مورد توجه است، نخست وفا به تعهد با خدا و وفا با مردم که وجود امام جواد(ع) در هر دو عمل ملتزم و وقف خدمت به مردم بودند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگر به نگرانی و کم‌کاری‌ها در عرصه تبیین حوادث کشور اشاره کرد و گفت: جبران این کم کاری‌ها یک وظیفه است تا اجازه طمع به دشمن ندهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تأکید بر اینکه نتیجه کم‌کاری‌ها فاصله گرفتن نسل آینده از انقلاب است، خاطرنشان کرد: مردم ایران، رژیم پهلوی را قی کردن و این قضیه وکالت‌ها نتیجه استیصال دشمنان است که دست به دامن مریم رجوی‌ها شده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان اظهار کرد: مواظب بچه‌های خود و نسل آینده باشیم، ضمن آنکه لازم است مجهز به اطلاعات شویم، از تاریخ معاصر نیز باید ارائه کاملی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه مجهز شدن به سلاح معرفت یک نیاز است، خاطرنشان کرد: به لحاظ دانش و بینش سیاسی نباید عقب باشیم و حتی گاهی از موارد از جامعه نیز سطح بالاتری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بر اساس بصیرت، معرفت و دانش سیاسی زمان خود حرکت کنیم، گفت: حوزه علمیه‌ای که نتواند ستون انقلاب باشد، به درد نخواهد خورد بنابراین باید حوزه‌های علمیه در راستای فرمایشات امامین انقلاب حرکت کند.

امام جمعه بندر عباس با بیان اینکه عنصر معرفت، بصیرت و عقلانیت و درک واقعیت جامعه باید در طلاب وجود داشته باشد، یادآور شد: عَلَم انقلاب و پرچم هدایت به دست کسانی حمل خواهد شد که بصیرت و مقاومت داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha