جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جماعات استان البرز

امام‌ جمعه کرج با تأکید بر اینکه دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی تلاش‌های بی‌شماری کرده و هر دفعه نیز شکست‌خورده است، گفت: دشمن بعد از شکست‌های متوالی در عرصه‌های گوناگون هم‌اکنون به جنگ اراده‌ها روی آورده تا با انواع ترفندهای جنگ هیبریدی و ترکیبی، اراده مردم بخصوص جوانان را تضعیف کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور روز چهارشنبه در سفر یک‌روزه به البرز پس از استقبال توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با حضور در سالن اجتماعات روحانی شهید علی تمام زاده در سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جماعات استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این دیدار با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: این بیانیه مهم و راهبردی دارای معارف بسیار عمیق و بلندی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی در ادامه افزود: حضرت آقا در بخشی از این بیانیه در بشارتی می‌فرمایند: «دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود».

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به نقش علما، طلاب و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: روحانیون سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزات و اقدامات خود را علیه نظام طاغوت به رهبری حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) آغاز و سپس برای تثبیت آن اقدام و تا امروز نیز آن را همراهی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به حضور فعال روحانیت در همه عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: آمار شهدای روحانی نسبت به آمار سایر اقشار جامعه بیشتر است که این مطلب گواه این امر است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه دشمن طی این چند و چند سال برای از بین بردن نظام اسلامی تلاش‌های بی‌شماری کرده و هر دفعه نیز شکست‌خورده است، گفت: دشمن بعد از شکست‌های متوالی در عرصه‌های گوناگون هم‌اکنون به جنگ اراده‌ها روی آورده تا با انواع ترفندهای جنگ هیبریدی و ترکیبی، اراده مردم به‌خصوص جوانان را تضعیف کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه در جنگ اراده‌ها اساس و محور کار در دست روحانیت است، گفت: روحانیت باید در این فضا مدیریت میدان را در دست بگیرد و به مقابله با دشمن بپردازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به اهمیت «جهاد تبیین» در فضای امروز جامعه، گفت: روشنگری و بصیرت افزایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره خود به این مهم پرداخته و دیگران را به انجام آن توصیه کرده‌اند.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم توجه به چهار محور مهم «خودشناسی»، «جریان شناسی»، «دشمن‌شناسی» و «دشمنی شناسی»، گفت: روحانیت در این برهه مهم از تاریخ باید وظایف خود را به‌درستی بشناسد و به آن نیز عمل کند.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در سخنانی به اهمیت و وظایف جایگاه روحانیت اشاره کرد و به بیان نکاتی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha