شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه / نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امروز در حوزه علوم انسانی و دینی به فهم متقابل جامعه و نهادهای حوزوی نیازمند هستیم تا مشکلات را احصا و بر اساس آن پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، امروز چهارشنبه در نشست با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور و هیئت همراه و حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه استان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: گزارش عملکرد معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور باعث خرسندی شد و این موضوع مسیر و روند تغییرات و تحولات را در حوزه نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در سطح مدارس هرمزگان فعالیت های موثری اتفاق افتاده است، افزود: با جدیت و تلاش مدیر حوزه علمیه هرمزگان جایگاه پژوهش در استان ارتقا یافته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: در گذشته بزرگان حوزه تربیت را همراه با آموزش عجین می دانستند که صحیح است، اما کافی نبود و در دل آموزش پژوهش ایجاد شود و اساتید به صورت انفرادی طلبه جذب پژوهش می کردند که باز نیاز بیشتر احساس می شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: ما امروز نیازمند برنامه ریزی آموزشی دقیق و متناسب با نیازهای جامعه هستیم که باید به سمت پژوهش سوق یابیم و پژوهش را که مظلوم واقع شده به دغدغه طلاب تبدیل کنیم.

وی عنوان کرد: در طول سالیان گذشته عمدتاً کارهای پژوهشی انفرادی بوده و کار دست جمعی و نظام مندی در پژوهش روبرو نیستیم و اگر اینگونه بود الان شاهد میراث فرهنگی و دینی بیشتری روبرو بودیم.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: عرصه پژوهش کار تشکیلاتی بیشتر را برای طلاب به ارمغان می آورد و برای محصولات علمی حوزوی رشد بیشتر و ارزشمندی را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد: امروز در حوزه علوم انسانی و دینی به فهم متقابل جامعه و نهادهای حوزوی نیازمند هستیم تا مشکلات را احصا و بر اساس آن پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای کمک به تقویت پژوهش در مدارس هرمزگان، خاطرنشان کرد: ساختارهای پژوهشی و جریان فکری مبتنی بر نظام تشکیلاتی مایه امید آفرینی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha