دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده/ هرمزگان

حوزه/ امام جمعه بندر عباس با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲بهمن از جنس عمل صالح است، یعنی دوستان انقلاب و نظام اسلامی در جبهه حق کاری بسیار اثر گذار از خود به یادگار گذاشتند، گفت: این کار بزرگ برگرفته از خلوص نیت و بصیرت مردم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندر عباس که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: در روزهای پایانی ماه رجب قرار داریم که بهترین روز ماه رجب ۲۷ است، روزی که نظیر در تاریخ ما انسان‌ها ندارد و فلسفه خلقت بخاطر این روز یعنی مبعث محقق شد.

وی افزود: بعثت روزی است که پیامبر اسلام(ص) نظام سازی و طراحی یک جامعه ایمانی جهانی را پایه گذاری می‌کند، زیرا قوانین اسلام یک بُعد آن قانونگذاری است و بخش دیگر اجرای قوانین آن است.

امام جمعه بندر عباس، عنوان کرد: بخشی از اجرای این قوانین فردی و بخشی دیگر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حکومتی است و نیاز به تشکیل حکومت دارد و لذا پیامبر اسلام(ص) برای اجرای قوانین تشکیل حکومت را که از دستاوردهای پیغمبر(ص) است، انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: روز بعثت روز عینیت بخشی به صراط مستقیم است و از همه بالاتر روزی است که خداوند متعال بر ما منت گذاشت و ما این نعمت را با جان و دل خریداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در روز مبعث زیاد سفارش به صلوات شده و پل ارتباطی خروج از رجب و ورود به شعبان نیز صلوات بر پیامبر(ص) است، از استغفار عبور و با صلوات به شعبان ورود کنیم و از این مرحله به لیله القدر برسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان، با بیان اینکه شاهد تبعیض در دنیای معاصر هستیم و گسل خود را در دوگانگی زلزله اخیر نشان داد، یادآور شد: نوع نگاه سازمان‌های مختلف جهانی به مردم سوریه در این شرایط سخت، نشان از تبعیض کشورهای مدعی حقوق بشر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد : هر اتفاقی در دنیا رخ می‌دهد؛ چهره زشت مدعیان حقوق بشر دیده می‌شود و ما از این دوگانگی متأسف هستیم و امیدواریم شعارهای جامعه جهانی بین ملت‌ها به درستی انجام شود.

وی گفت: پیام حقوق بشر را از امیر المومنین(ع) بشنوید که در نامه به فرماندار خود فرمودند، «بدان که مردم یا هم دین تو هستند یا در خلقت با تو شریک هستند»، بنابراین باید جامعه بشری از این تبعیض دست بر دارد و با همه مردم به یک شکل نگاه کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، به یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی یعنی حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی از منظر قرآنی نیز دارای پیام‌هایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: تقابل جبهه حق و باطل در طول تاریخ بشر تداوم داشته و جبهه حق همیشه به دنبال گسترش آموزه‌های دینی بوده است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲بهمن از جنس عمل صالح است، یعنی دوستان انقلاب و نظام اسلامی در جبهه حق کاری بسیار اثر گذار از خود به یادگار گذاشتند، یادآور شد: این کار بزرگ برگرفته از خلوص نیت و بصیرت مردم است.

امام جمعه بندر عباس خاطرنشان کرد : بخش دیگر مصداق امر جامع است، کسانی که برای تقویت جبهه حق گام بر می‌دارند و دشمن را نامید و مأیوس و برنامه ریزی آنها را پوچ و تو خالی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: تعظیم شعار الهی نیز بخشی از کار اثر گذار مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن بود تا بواسطه شکر گذاری از نعمت انقلاب خداوند کمبودها و کاستی های آنان را جبران کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha