چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه اصلاندوز

حوزه/ امام جمعه اصلاندوز با تجلیل از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی سیلی محکمی بر صورت استکبار جهانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تجلیل از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: حماسه حضور، شکوه و اقتدار ملت عزیزمان سبب سربلندی و نمایش صلابت کشور در جهان شد. دشمنان منتظر بودند تا ببینند در این راهپیمایی حضور مردم به چه صورت خواهد بود. مردم نجیب ما سیلی محکمی بر صورت استکبار جهانی زدند؛ مسئولین ما بایستی سر تعظیم به عزت و شرافت این ولی نعمتان فرو آورند.

وی با تبیین ابعادی از برکات قرآنی حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: حماسه آفرینی مردم با غیرت، وفادار و بصیر ایران اسلامی در رویداد راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله رویدادهایی است که مبتنی بر آموزه‌های قرآنی می تواند تحلیل های قرآنی متعددی داشته باشد؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق "امر جامع" قرآنی بود مومنین حقیقی در همه صحنه هایی که به تعبیر قرآن کریم امر جامع است در کنار ولی الهی خود ثابت قدم هستند.

جعفرزاده ادامه داد: مردم غیور ایران انقلاب کردند و بر سه ننگ و حقارت بزرگ تاریخی شوریدند؛ استعمار و وابستگی، استبداد و اختناق رسوم بی عدالتی، بی اخلاقی و بی دینی و به حکم " إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ" سه موهبت و افتخار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را با نعمت انقلاب اسلامی دریافت کردند؛ راهپیمایی۲۲بهمن اداء شکر و قدر دانستن نعمت عظیم انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه اصلاندوز گفت: پرداخت هزینه پنبه کاران علیرغم تمام وعده‌های مسئولین با تاخیر مواجه شده است و هزینه های کشاورزان زحمت کش هنوز پرداخت نشده؛ شایسته مسئولین نیست که در وعده های داده شده تأخیر کنند. کشاورزان طبق وعده‌های شما برای زندگی خود برنامه‌ریزی می‌کنند و این تأخیر سبب آزردگی آنها می شود لذا به صورت ویژه از مسئولین می خواهیم در پرداخت وجه پنبه کاران تسریع کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز در خاتمه ضمن گرامی داشت مبعث پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: وقتی خدای متعال هدف اول از بعثت رسول الله را تزکیه بیان می فرماید چنین می توان نتیجه گرفت که بعثت علاوه بر جنبه آفاقی و بیرونی یک جنبه مهم انفسی و درونی نیز دارد که ناظر به تزکیه است که شاهراه بلکه تنها راه خوشبختی حقیقی بشر است؛ رویداد بعثت بزرگترین رویداد عالم و به تعبیر امام راحل(ره) :" در سراسر دهر من الازل الی الابد روزی شریف تر از آن نیست . "

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha