سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم‌خانی به برخورد دوگانه برخی کشورها در زلزله سوریه و ترکیه اشاره کرد و گفت: غرب بار دیگر در آزمون انصاف، حقوق‌بشر و صداقت به سخت‌ترین وجه ممکن باخت و برگ ننگین دیگری در تاریخ خفت‌بار آن ها در برخورد متناقض با موضوع حقوق‌بشر و انسانیت رقم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در محوطه مصلای این شهر برگزار شد، با تقدیر از مردم ایران اسلامی و شهرستان خوی به دلیل حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردمان با بصیرت اقصی نقاط کشور حماسه بی بدیلی را رقم زدند و حضور آن ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ادای شکر و قدردانستن نعمت عظیم انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: مردم غیور ایران اسلامی انقلاب کردند تا به ننگ ها و حقارت های تاریخی ایران اسلامی پایان دهند و انقلاب اسلامی مقابل استعمار و وابستگی، استبداد و اختناق، بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی و بی‌دینی قد علم کرد و ایستاد.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: خداوند متعال با انقلاب اسلامی سه موهبت و افتخار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به مردم ایران اعطا کرد.

حجت الاسلام قاسم‌خانی ادامه داد: انقلاب اسلامی، یک اَبَر یوم الله است که در بطن خود یوم الله‌های زیادی چون فتح لانه جاسوسی، واقعه طبس، فتح خرمشهر و دیگر عملیات‌های دفاع مقدس، راهپیمایی‌های سالروز ۲۲بهمن و روزهای قدس، شرکت باشکوه در انتخابات، حماسه 9دی و تشییع شهید سلیمانی را گنجانده است و در واقع راهپیمایی ملت ایران در ۲۲ بهمن، فعال نگه‌داشتن حافظه تاریخی است.

وی در ادامه به برخورد دوگانه برخی کشورها در زلزله سوریه و ترکیه اشاره کرد و گفت: غرب بار دیگر در آزمون انصاف، حقوق‌بشر و صداقت به سخت‌ترین وجه ممکن باخت و برگ ننگین دیگری در تاریخ خفت‌بار آن ها در برخورد متناقض با موضوع حقوق‌بشر و انسانیت رقم خورد و غرب و آمریکای جنایتکار نشان دادند که حقوق‌بشر برای آنان ابزاری جهت رسیدن به اهدافشان است و اصلاً بشریت در این بین معنا و مفهومی نداشته و ندارد.

حجت الاسلام قاسم‌خانی خاطرنشان کرد: در همین رابطه رهبر انقلاب در سال۶۹ طی سخنانی با اشاره به موضوع ادعای حقوق ‌بشر غربی، فرمودند؛ دفاع امثال آمریکا از حقوق‌بشر، برای ملت‌ها و مظلومان دنیا، گریه‌آور است. برای بشریت، مصیبتی از این بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش‌های انسانی، این‌طور در دست‌وپای این سیاست‌بازان خبیث بیفتد. آمریکایی‌ها می‌گویند «ما طرفدار حقوق‌بشریم»! ما می‌گوییم: اصلاً شما حقوق‌بشر را قبول ندارید.

وی ادامه داد: آش اقدامات غربی‌ها به‌حدی شور شد که «آنتونیو گوتِرِش » دبیرکل سازمان ملل هم هشدار داد، امروز زمان مناسبی برای برخورد سیاسی جهت کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه نیست و کمک‌ها باید متناسب با شرایط موجود تقسیم و تعیین شود. اما هشدارهای بی‌فایده دبیرکل در شرایطی است که کمک‌های بیش از ۶۵کشور جهان به ترکیه سرازیر شده است.

امام جمعه خوی گفت: بنا بر گفته رئیس سازمان هواپیمایی سوریه، تعداد اندکی هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از طرف ایران، امارات متحده عربی، روسیه، پاکستان، عمان، الجزایر، تونس، ارمنستان، اردن، صربستان، ایتالیا و هند به همراه ۳هواپیما از طرف عراق به سوریه اعزام شده‌اند. افغانستان هم به این شمار اضافه شود تا در مجموع، یاری‌رسان‌ها به زلزله‌زدگان سوری به ۱۳کشور افزایش یابند.

انتهای خبر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha