شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دعا

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند، با تأکید بر اینکه از روزهای آخر ماه رجب باید برای خودسازی و تهذیب نفس خود، استفاده کنیم، گفت: اگر به هر دلیلی از ظرفیت‌های گذشته این ایام فردی نتوانسته به درستی استفاده کند، همین روزهای پیش رو نیز فرصت مناسبی است تا به خودسازی برای ورود بهتر به شعبان و رمضان بپردازد.

حجت الاسلام عباس مولوی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برکات ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، اظهار داشت: این ایام، روزهای بسیار پرفضیلتی هستند که در روایات بسیاری بر اهمیت آن تأکید شده و لذا لازم است تا نسبت به بهره‌مندی از آن غفلت نکنیم.

وی با اشاره به اینکه، رجب ماه خدا و مقدمه‌ای برای ماه‌های شعبان و رمضان است، گفت: بنا بر روایتی از پیامبر گرامی اسلام، ماه رجب، ماه اَصَبّ نامیده شده، یعنی ماهی که رحمت خدا بر امت فرو می‌ریزد، که مناسبت‌های مختلف این ماه همه تأکیدی بر این موضوع دارند.

حجت الاسلام مولوی، با بیان اینکه رجب، ماه عبادت و خودسازی است، یادآور شد: انسان پس از عبور از این ماه وارد شعبان و سپس رمضان می‌شود و به نوعی کلید ورود به ماه‌های پر فضلیت شعبان و رمضان، ماه رجب است.

وی با تأکید بر اینکه از روزهای آخر ماه رجب باید برای خودسازی و تهذیب نفس خود استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی از ظرفیت‌های گذشته این ایام فردی نتوانسته به درستی استفاده کند، همین روزهای پیش رو نیز فرصت مناسبی است تا به خودسازی برای ورود بهتر به شعبان و رمضان بپردازد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند، با اشاره به فضلیت‌های ماه شعبان و رمضان، گفت: ادعیه و مناجات بسیاری برای این ماه‌های پیش رو آورده شده که مومنین می‌توانند از آنها برای رشد معنوی خود بهره ببرند و به یاد داشته باشند که غفلت از آن‌ها، غفلت از همه خوبی‌های این ایام است.

وی تصریح کرد: برکات و خیر کثیری که در ماه رجب وجود دارد، در ماه شعبان و رمضان نیز ادامه خواهد داشت و لذا باید گفت خوشا به حال کسانی که بتوانند از برکات این سه ماه در کنار هم بهره معنوی ببرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha