جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / نماز جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید به بصیرت و استقامت مردم ایران آفرین گفت، اظهار داشت: خلق شنبه تاریخی توسط مردم یعنی تأکید آنها بر صیانت از آرمان‌های انقلاب.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، از مصادیق تقوا را توجه به اخلاق سیاسی در عرصه فعالیت‌های سیاسی دانست و اظهار داشت: نباید فعالیت‌های سیاسی به نحوی باشد که اگر جناح خاصی سر قدرت آمد جریان مخالف مدام، کوچک‌ترین نقاط ضعف را برجسته و نقاط قوت را نادیده بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه تخریب در عرصه سیاست بر خلاف اخلاق سیاسی است، گفت: البته لازم است اگر نقاط ضعفی را مشاهده می‌کنیم دلسوزانه آن را بیان کنیم.

امام جمعه همدان، با تقدیر از حضور با شکوه و بی‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، خاطرنشان کرد: این حضور نشان داد دشمن ملت ما را نمی‌شناسد و تصویرسازی دشمن از ملت، تصویرسازی دروغین و اشتباه است.

وی افزود: البته حضور مردم در صحنه به معنای عدم انتقاد و گله نیست، چراکه گله‌مندی منافاتی با طرفدار انقلاب بودن ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه انقلابی بودن به معنای آن است که نسبت به نقاط ضعف گله‌مند باشیم نه اینکه مشکلات را توجیه کنیم، اظهار کرد: امروز نیازمند شناسایی نقاط ضعف، اعتماد به توانایی‌های داخل و اقدام انقلابی برای رفع مشکلات هستیم.

وی تصریح کرد: این تفکر اشتباهی است که اگر کسی گله‌مندی نسبت به مشکلات دارد، آن را به معنای مخالفت با نظام و انقلاب تلقی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه باید به بصیرت و استقامت مردم ایران آفرین گفت، خاطرنشان کرد: خلق شنبه تاریخی توسط مردم یعنی تأکید آنها بر صیانت از آرمان‌های انقلاب.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی، یعنی آن‌ها برای تحقق آموزه‌های الهی در جامعه به میدان آمدند، یادآور شد: امروز مسئولین نیز باید همانند مردم اینگونه رفتار کنند و برای اعتلای کلمه الله در جامعه با تمام وجود تلاش کنند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه عملکرد هر کسی را با دین خدا می‌سنجیم، یادآور شد: هر مسئول یا فردی موجب ضعف آموزه‌های الهی شود، عمل او غیر انقلابی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر نسبت به کنترل تورم و کاهش ارزش ملی مکرر تذکر داده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت در حال تلاش برای رفع مشکلات مردم است و سفر به چین نیز در همین راستا انجام شد، اما کنترل تورم‌ و رفع مشکلات را مردم باید احساس کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه مهم‌تر از انجام سفرها این است که مردم از منافع این تفاهم‌نامه‌ها بهره‌مند شوند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه از طرف آمریکا تحریم شدند و این موضوع می‌تواند شراکت راهبردی در حوزه سیاست خارجی را ایجاد کند.

وی یادآور شد: تحلیلگران نسبت به عملکرد دولت و سفر اخیر رئیس‌جمهور انصاف را رعایت کنند.

امام جمعه همدان، همچنین با اشاره به مشکل ترافیک در همدان و ایجاد سختی‌هایی برای شهروندان، خاطرنشان کرد: رفع مشکل ترافیک از مطالبات مردم همدان است که استاندار همدان نیز وعده پیگیری آن را داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha