یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: در جشنواره علامه حلی طی ۱۴دوره بالغ بر ۱۵۷ هزار اثر در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه سطح سه ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور امروز چهارشنبه در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، اظهار داشت: ۶ دوره صد ساعته تربیت معلم مهارت های پژوهش در سال گذشته برگزار شد که برای اولین بار در نظام تدریس حوزه دروس پژوهش جزو رده استادی قرار گرفت.

وی افزود: تمام معاون های پژوهش استان های سراسر کشور در دوره استادی مهارت پژوهش شرکت کردند و با دانش وارد این عرصه شدند که گام بسیار ارزشمندی بود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور بیان کرد: مدیر حوزه علمیه هرمزگان تنها مدیری است که در این دوره شرکت کرد و می تواند الگوی مناسبی برای سایر مدیران کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی عنوان کرد: در کل کشور دو هزار نفر از اساتید طرح ماده واحده (دوره پژوهشی اساتید) را گذرانده که تجربه بسیار مطلوبی در حوزه پژوهشی است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه کلان جشنواره علامه حلی را از کشوری به استانی و به عرصه رقابت مدرسه ای نیز وارد کردیم و سامانه ای طراحی شد که یک مدل آموزشی است تا طلبه حتی فرم ارزشیابی را مشاهده کند و نقاط قوت و ضعف را ببیند .

بر اساس اعلام معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در جشنواره علامه حلی طی ۱۴ دوره بالغ بر ۱۵۷هزار اثر در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه سطح سه ارائه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ نشریه فعال حوزوی وجود دارد، یادآور شد: تقویت نشریات یکی دیگر از کارهای است که در روند پژوهشی اثر بخش است.

وی اظهار کرد: پژوهش در حوزه علمیه باید به سمت نیازهای جامعه سوق داده شود و به همین منظور دبیرخانه ای تاسیس شد و با ارتباط با دستگاه های و نهادهای دولتی و رصد میدانی، نیازها را با کمک محققان و مدیران و اساتید با سابقه در هر رشته در پیش نویس به نقد گذاشتیم و نسخه آن را چاپ کردیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha