جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی از علت های بقای جمهوری اسلامی ایران تلاش و فعالیت شبانه روزی و جان بر کف نیروهای مسلح به معنای عام است، گفت: در این میان حرکت نیروهای هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و بیعت با امام راحل کاری کارستان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز همزمان با ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی و بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام راحل در دیدار جمعی از فرماندهان یگان های نیروهای مسلح (ارتش، نیروی انتظامی و سپاه )مستقر در استان اصفهان اظهار کرد: نیروهای مسلح در پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی سهم بسیار بالایی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه یکی از علت های بقای جمهوری اسلامی ایران تلاش و فعالیت شبانه روزی و جان بر کف نیروهای مسلح به معنای عام است، گفت: در این میان حرکت نیروهای هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و بیعت با امام راحل کاری کارستان بود.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بیعت تاریخی نیروهای هوایی ارتش با امام راحل باعث تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد، تصریح کرد: ارتشی ها در آن زمان مسلمان بودند و دل در گرو ملت ایران داشتند و از سوی دیگر دل پرخونی هم از رژیم منحوس شاهنشاهی داشتند، لذا با باز کردن درب های پادگان و دادن اسلحه ها به مردم، در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی را ایفا کردند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت ها و اقدامات بی نظیر و گام های بلندی در هشت سال دفاع مقدس برداشتند.

وی بیان کرد: از خصیصه های نیروهای مسلح ایران این است که فقط به گرفتن اسلحه برای جنگیدن اکتفا نکرد و خود نیز امروز با تکیه برتوان داخلی اسلحه و سلاح می سازد. در زمان جنگ تحمیلی تمام سعی دشمن این بود که کسی به ما اسلحه نفروشد و امروز تمام سعی دشمن این است که ما به کسی اسلحه نفروشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: قدرت بازدارندگی نیروهای نظامی ایران در برابر دشمنان، در بین همه کشورهای اسلامی بی بدیل است و این بهترین پاسخ به کسانی است که پیشرفت و رشد عمرانی چند خیابان و شهر برخی از کشورهای عربی را برای ما مثال می زنند.

وی ابراز کرد: امروز هنوز قانون منحوس و ضد بشریت کاپیتولاسیون (مصونیت نیروهای آمریکایی) در برخی از کشورهای به اصطلاح توسعه یافته چون ژاپن وجود دارد ولی ایران اسلامی خیلی زود با پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر این استعمار جهانی کشید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: از دلایل پیشرفت نیروهای مسلح ایران طی بیش ازاین چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی، قرار نگرفتن در دسته ها و گروه های سیاسی چپ و راست و قرارداشتن در مسیر انقلاب است.

وی افزود: امام راحل به ما فهماند که اسلام فقط نماز و روزه و انجام واجبات نیست، بلکه رعایت قانون نفی سبیل (عدم تسلط کفار بر مسلمین به هر روشی) و حفظ عزت مسلمانان نیز واجب است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: ذلیل کردن عزت مسلمین و مسلمان در دین مبین اسلام به هر روش و طریقی ممنوع است، حفظ و حراست از عزت با تکبر داشتن متفاوت بوده، دین اسلام اجازه نداده است که دست مسلمان به سوی کسی همراه با خدشه دار شدن عزتش دراز باشد، لذا استقلال و تکیه برتوان داخلی نعمتی بود که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد.

در ابتدای این دیدار برخی از فرماندهان نیروهای هوایی و نیروهای مسلح مستقر در استان به تشریح اقدامات، ابتکارات، فعالیت ها و دستاوردهای خود در عرصه های مختلف پرداختند و بر توان بالای نیروهای نظامی ایران در جهان امروز تأکید کردند.

بیعت همافران با امام خمینی(ره) کاری بود کارستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha