سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی

دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی (شمال کشور) با عنوان «تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب» ۲۵ و ۲۶ بهمن در گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی (شمال کشور) با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اندیشمندان و علمای اهل سنت و شیعه ایران و کشورهای روسیه ، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان با هدف گفتمان سازی ادبیات تقریب بین مذاهب با قرائت امامین انقلاب ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه در استان گلستان برگزار می‌شود.

تبیین و ارتقای علمی جایگاه و اهمیت سواد تقریب بین مذاهب اسلامی و نقش آن در ایجاد تمدن نوین اسلامی، بسط و گسترش علمی فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی در بین نخبگان و آحاد جامعه اسلامی، معرفی تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی متاثر از آن به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت پاسداری و گسترش آن در گام دوم انقلاب اسلامی و تجربه نگاری دانشی مدیریت تقریبی متناسب با تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این اجلاس است .

مبانی نظری تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی، الزامات تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی، نقش ها و ظرفیت های موثر در تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی، راهبردهای تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی از محورهای برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی است.

مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی از جمله محور ویژه ی این اجلاس است.

انتهای پیام

دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در گرگان برگزار می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha