سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
1

حوزه/ بمناسبت ایّام پیروزی انقلاب و سالگرد آیت الله ملامحمدجواد صافی نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب (کلمة الحق) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسئول موسسه فرهنگی (اندیشه و تمدّن شیعه) در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه ، از برگزاری نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب کلمه الحق خبر داد.

وی گفت: این کتاب که از بهترین منظومه‌های ادبی در بیان تاریخ سیاه دوران پهلوی است، اثر آیت الله آخوند ملا محمد جواد صافی پدر بزرگوار دو مرجع عالیقدر آیات عظام صافی گلپایگانی می‌باشد که در همان زمان رضاخانِ دیکتاتور سروده شده است.

حجت الاسلام اکبری شاهرودی در ادامه افزود: این کتاب بسیار مورد علاقه امام راحل بود و به دستور ایشان برای اولین بار چاپ و منتشر شد. منظومه‌ای با ادبیاتی قوی و جذّاب که نشانگر طبع و قریحه بالای سراینده می‌باشد؛ طبع بالایی که مقام معظم رهبری آن را بارها ستوده است.

مسئول موسسه اندیشه و تمدّن شیعه بیان کرد: بیان دقیق نکات تاریخی به همراه تحلیل درست با زبان شعر آن هم از سوی یک فقیه مجاهد و بصیر در آن عصر، ارزش این کار را نشان می‌دهد و باید این اثر ارزشمند مورد توجه مورخان و شعرا قرار گیرد.

ایشان ادامه داد: این نشست با حضور شاعر ارجمند جناب آقای دکتر حامد حجّتی و بیان جنبه‌های تاریخی و ادبی منظومه کلمه الحق در روز چهارشنبه ۲۶ بهمن همزمان با سالگرد آیت الله آخوند ملامحمدجواد صافی گلپایگانی و با همکاری حسینیه هنر قم برگزار می‌گردد که علاقمندان می‌توانند ساعت ۱۶ جهت شرکت در این نشست، به آدرس قم، نبش میدان روح الله (معلم۱۲)، پلاک ۱۳۱، حسینیه هنر، مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدنژاد IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    چه کتاب مهمی. همین که امام دستور چاپ دادند خیلی مهمه
  • محمدسجاد IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    قبر آیت الله آخوند ملامحمدجواد صافی کجاست؟
  • احمدی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    1 0
    کتاب بسیار خوبی است انصافا
  • فدایی ولایت IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 0
    چه جالب. امام وقتی آن را پسندیدند معلوم است کتاب مهمی است
  • محمود غفاری IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    آدرس موسسه اندیشه و تمدن شیعه را لطف می فرمایید شاید بتوان این کتاب را تهیه کرد؟