پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موحدی

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه اجرای فعالیت‌های تربیتی در تراز انقلاب اسلامی، مهمترین رسالت راهبردی آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم است، گفت: همزمان با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، ۵۰۰ فعالیت پرورشی و فرهنگی در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، علی موحدی مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر، امروز در نشست ستاد استانی بزرگداشت امور تربیتی و روز امور تربیتی، اظهار داشت: نهاد امور تربیتی صدقه جاریه و شجره طیبه‌ای است که شهیدان رجایی و باهنر برای تربیت نسلی انقلابی در مدارس بنیان نهاده‌اند.

وی افزود: داشتن روحیه انقلابی و جهادی و محبوبیت بین دانش‌آموزان، مهمترین رمزهای موفقیت در اجراهای فعالیت‌های تربیتی عمیق و موثر است.

موحدی در ادامه به مهمترین برنامه‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش استان در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: تولید محتواهای ارزشمند و فاخر توسط دانش‌آموزان در اجلاسیه سراسری نماز و کسب رتبه سوم کشوری در ابن حوزه، نشان از روحیه دینداری در مردم استان است.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز با عنوان "لاله‌های روشن" برای اولین بار در کشور در اسفندماه سال جاری در مناطق روستایی استان و با همکاری سپاه امام صادق(ع) و بنیاد شهید برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر، با اشاره به اعزام حدود هفت هزار دانش‌آموز پسر و دختر به سفر راهیان نور، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تقاضاهای زیادی از دانش‌آموزان برای شرکت در این برنامه معنوی انقلابی داشتیم، اما به دلیل محدودیت‌ها در پشتیبانی، زمینه برای اعزام همه دانش‌آموزان متقاضی فراهم نشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، بیان کرد: با وجود سرمایه گذاری دشمن بر روی دانش‌آموزان برای انحراف در باورهای دینی، اما شرکت پنج هزار دانش‌آموز در اعتکاف و ۱۰۰ دانش‌آموز به عنوان خادم اعتکاف، نقشه‌های دشمنان دین خدا را ناکام گذاشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی در مدارس متوسطه دوم استان به عنوان طرح شاخص برای سومین سال متوالی، تأکید کرد: از ظرفیت و پتانسیل دانش‌آموزان منتخب ۲ سال اول اجرای طرح، به خوبی استفاده شده است.

موحدی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، با راهبری و برنامه‌ریزی مناسب، شرایط را برای ایجاد مدرسه در تراز انقلاب و افق ۱۴۰۴ فراهم سازند.

وی با اشاره به انتخاب شعار "همه در تربیت سهیم هستیم" برای هفته تربیت اسلامی، عنوان کرد: رویکرد برنامه‌های این هفته، جریان سازی فرهنگی تربیتی در مدرسه، خانواده و اجتماع و مردمی سازی فعالیت‌های امور تربیتی است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر، یادآور شد: در این هفته بیش از ۵۰۰ برنامه مختلف در ۲۲ محور در سراسر استان اجرا می‌شود.

محمود حقدوست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: در هفته تربیت اسلامی، مربیان پرورشی، مدیران و معاونان، دانش‌آموزان و خانواده‌های فعال در حوزه امور تربیتی در همایش استانی "طلایه‌داران تربیت" تجلیل می‌شوند.

حقدوست افزود: تجلیل از خانواده‌های معظم ۱۴ شهید امور تربیتی همراه با معرفی شهید شاخص استان، دیگر برنامه مهم این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: عطرافشانی گلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، سخنرانی مدیرکل و روسای شهرستان‌ها و مناطق قبل از خطبه نمازجمعه، برگزاری پویش "سپاس مربی"، تور خبری و کارگاه دانش‌افزایی نو معلمان و دانشجو معلمان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha