سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام صالحی

حوزه/ امام جمعه موقت آستارا با اشاره به سفر مهم ریاست جمهور به چین و امضای معاهدات مهم میان دو کشور در جهت اقتصادی به ارزش سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد دلار توسط چین در کشورمان بیان کرد: نگاه به غرب و عدم توجه به همسایه ها ما را عقب نگه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام ناصر صالحی امام جمعه موقت بندر آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تقوای الهی گفت: پیامبر اکرم(ص) برای به اتمام رساندن اخلاقیات مبعوث شدند و ایشان برای جوامع و انسان ها کمال مسائل فردی و اجتماعی را به ارمغان آوردند.

امام جمعه موقت آستارا دوری از معارف انبیا را باعث متضرر شدن جوامع و عقب ماندگی اخلاقی آن ها دانست و بیان کرد: دوست داشتن بهشت و ترس از جهنم باعث رعایت اخلاقیات توسط انسان ها می شود و رعایت مسائل اخلاقی نیاز به دین نداشته و یک مسأله انسانی است.

وی مکارم اخلاق را به عنوان یک معیار کارساز برای تمام انسان ها دانست و تصریح کرد: این مکارم با عفت و ایثار به منصه ظهور می رسد و توطئه امروز دشمن عفت زدایی بوده و با این حربه سعی در گمراه کردن جوامع دارد.

خطیب جمعه این هفته بندر آستارا تکمیل مکارم را همراه با عفت و حیای عمومی دانست و بیان کرد: صاحب اماکن در نظام اسلامی باید از قانون تبعیت کنند و مگر می شود از این جامعه ارتزاق کرده و از قانون آن تبعیت نکرد؟

وی قبح زدایی از بی بند و باری را یک حرکت شوم دانست و تصریح کرد: باید آگاه به تمام مسائل بوده و با افزایش بصیرت، اسیر توطئه های شوم دشمن نشویم.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به پیروزی ملت ایران در مقابل جنگ ترکیبی دشمن بیان کرد: مدعیان آزادی بیان در این ایام هویت خود را نشان دادند و مردم با حضور پر شور خود پاسخ مناسبی به آن ها دادند.

صالحی مردم ایران را زمان شناس و موقعیت شناس دانست و تصریح کرد: ملت، هر مشکلی داشته باشند، سرنوشت خود را به دست دیگری رقم نزده و تاریخ را فراموش خواهند کرد، از کدام عمل آلمان و انگلیس و فرانسه و کانادا بگوییم؟ از خون های آلوده به ویروس ایدز یا بمب های شیمیایی دوران دفاع مقدس یا دیگر جنایات این مدعیان پر روی حقوق بشر بگوییم؟

وی با اشاره به کمک بیش از ۶۵ کشور به مردم ترکیه در مقابل کمک ۱۳ کشور به مردم سوریه بیان کرد: تمام رفتار این کشور ها، چهره نقاب زده مدعی حقوق بشر غرب را روشن کرد و سرکرده همه آن ها آمریکای جنایتکار است.

امام جمعه موقت آستارا با اشاره به سفر مهم ریاست جمهور به چین و امضای معاهدات مهم میان دو کشور در جهت اقتصادی به ارزش سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد دلار توسط چین در کشورمان بیان کرد: این اقدام باعث رونق اقتصادی کشور خواهد شد؛ نگاه به غرب و عدم توجه به همسایه ها ما را عقب نگه داشت.

وی با اشاره به تهدیدات ناتو و فشار آنها به چین تصریح کرد: ایران از حضور بیگانگان در منطقه راضی نیست و این گامی بزرگ برای کنار زدن آشوبگران و فتنه گران جهان در منطقه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha