یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: مسئولان مسئول امور دنیوی و معنوی مردم هستند و نباید مسئولی فقط پیگیر امور دنیوی مردم بوده و از مسائل معنوی غافل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد که در محل مصلای امام خمینی (ره)برگزار شد، با تبریک مبعث پیامبراکرم (ص)، اظهار داشت: عمل به سیره و راه و روش پیامبر گرامی اسلام(ص) یکی از راه‌های شکرگزاری نعمت‌های خداوند متعال است.

وی افزود: با مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام (ص) تحول عظیمی در همه حوزه‌ها به وجود آمد و شأن و منزلت اجتماعی مردم و به‌ویژه زنان بهتر شد و همچنین کسانی که به هر دلیلی عقب نگه‌داشته شده بودند فرصت بهتری نصیبشان شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: با مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص) تبعیض و نژادپرستی و تعصب‌های کاذب از بین رفت و ملاک سنجش انسان‌ها بر اساس تقوا و پرهیزکاری بود نه بر اساس جمال و ثروت، رنگ پوست و قدرت و سایر ویژگی‌های ظاهری.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در همه حوزه‌های مدیریتی، میدان جنگ و محراب نماز مدیر و مدبر بود و ما امروز هر آنچه از دین اسلام داریم را مدیون نبی مکرم اسلام و جانشینان بر حق ایشان هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) به‌عنوان آخرین و کامل‌ترین پیامبر برای همه امور دنیوی و اخروی جامعه برنامه داشت و به دین و دنیا مردم توجه توأمان داشت.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید از منش و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدیریت جامعه الگو بگیرند، چراکه آن‌ها هم مسئول امور دنیوی و هم مسئول امور معنوی و اخروی مردم هستند. یک مسئول افزون بر توجه به وضعیت اقتصادی، اداری و معیشتی مردم باید به ایمان و تدین مردم هم توجه داشته باشد چون در این حوزه هم مسئولیت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: همه امور جامعه دینی به هم مرتبط است و کسی که در این جامعه مسئولیتی قبول می‌کند باید به این نکته واقف باشد که نمی‌توان بعضی از امور را انجام داده و از انجام سایر امور شانه خالی کند.

وی بابیان اینکه در جامعه دینی و اسلامی تمام امور لازم و ملزوم یکدیگرند، اضافه کرد: مسئولان باید با علم به این موضوع بدانند که تنها مسئول امور دنیوی مردم نیستند آن‌ها باید در امور معنوی هم پیشگام بوده و الگوی جامعه محسوب شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری ادامه داد: به‌عنوان‌مثال یک مسئول برای اینکه بتواند در امور معنوی بر روی مردم و به‌ویژه زیرمجموعه خود تأثیر بگذارد باید اولین کسی باشد که در نماز جماعت شرکت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها با تأکید بر رعایت پوشش عفاف و حجاب، اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب از ملزومات جامعه دینی است و اگر کسی در این مورد کوتاهی کرد و آن را کوچک و بی‌اهمیت شمرد باید به او تذکر داد؛ چراکه عدم رعایت حجاب خلاف قانون است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha