شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جمعه موقت دیر

حوزه/ امام جمعه موقت دیر گفت: رئیس جمهور با برنامه و جدیت، ضمن پیگیری‌های فرمانداران و استاندار و مدیران کل که برای حل مشکلات مردم تدبیر می‌کنند، ورود جدی نسبت به رفع مشکلات داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی امام جمعه موقت بندر دیر، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: پیامبر و اسلام به عنوان بهترین مربی و بهترین دین آمدند تا انسان را از منجلاب گمراهی به سعادت برسانند.

امام جمعه موقت بندر دیر، افزود: جامعه به اخلاق نبوی و وحدت نیاز دارد و گستره رسالت نبی مکرم اسلام(ص) تمام مسائل مورد نیاز بشریت را در برمی‌گیرد.

حجت الاسلام سعیدی، با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ادامه داد: مردم در ۲۲ بهمن نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب و اسلام حاضر به جانفشانی هستند و حتی در شرایط نامساعد جوی نیز به میدان آمدند و از نظام و رهبری دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: ملت در روز ۲۲ بهمن به میدان آمد و با حضور خود در خیابان‌ها و راهپیمایی، مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام زد.

امام جمعه موقت دیر، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تک تک ما است و مسئولین هم در جایگاه خود در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: امنیت اجتماعی لازمه جامعه مسلمان است.

حجت الاسلام سعیدی تأکید کرد: گاهی افرادی دچار غفلت و کوتاهی در بحث حیا و عفاف و حجاب شده‌اند، که نباید تکرار کنند و در مقابل مسئولین نیز باید پای کار بیایند و مسائل را از جهات مختلف تبیین کنند، البته نیازی به قدرت قهریه نیست و با هدایت‌گری و ارشاد و تبیین می‌توان به هدف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی با اشاره به بعثت پیامبر اسلام، ابراز کرد: لازم است تا این مناسبت را بیش از پیش، پاس بداریم و با برگزاری مجالس باشکوه در سطح روستاها و شهرهای مختلف آن را گرامی بداریم، چرا که این مناسبت‌ها است که فرزندان ما را نبوی و علوی تربیت و آماده دفاع از اسلام می‌کند.

امام جمعه موقت دیر، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، در دیدار با مردم آذربایجان شرقی، تصریح کرد: بساط رژیم پهلوی را قیام مردم تبریز برچید.

وی ابراز کرد: یکی از رموز پیروزی مردم در انقلاب و تداوم آن، استقامت است، ما در نهضت حضرت امام(ره) از سال ۴۲ تاکنون رمزی به نام استقامت داریم و الان هم نیازمند ایستادگی و مقاومت هستیم.

وی با اشاره با سالروز کودتای انگلیسی رضاخان، یادآور شد: در تاریخ کودتاها و خیانت‌ها توسط انگلیس و ایادی استکبار در کشور ما کم نیست و تاریخ گویای این است که همواره دشمنان با اسلام ناب محمدی مشکل داشته و دارند.

وی با تشکر از خدمات دولت، یادآور شد: برای رفع مشکلات نیازمند نگاه انقلابی هستیم که می‌تواند ظرفیت‌ها را شناسایی کند و آنها را به میدان بیاورد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه مردم حامی و نگهبان انقلاب هستند، گفت: شهروندان از مشکلات کمبود دارو، کمبودهای بیمارستان‌ها و کاهش زمان خدمات دهی درمانگاه جامع سلامت شهری دیر گلایه دارند.

وی با اعلام اینکه پیگیری‌هایی برای حل این مشکلات شده است اما مردم نتیجه می‌خواهند، عنوان کرد: چرا تصمیم اشتباه گرفته می‌شود و یا دلیل تعطیلی درمانگاه داخل شهر را برای مردم به درستی تبیین نمی‌کنند.

امام جمعه موقت دیر، خطاب به روسای قوا، خاطرنشان کرد: بعضی از مسائل ۳۰ تا ۴۰ سال است که حل نشده، بنابراین روسای سه قوه باید بنشینند این مشکلات را حل کنند، چرا قانونی که به ضرر مردم است در مجلس اصلاح نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات زمین‌های مردم در شهرستان دیر، یادآور شد: بحث بنده با منابع طبیعی، محیط زیست، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و امثال این ادارات است، وقتی می‌گوییم بیایید املاک خود را تک برگ کنید، باز دچار مشکل می‌شوند و برای استعلام از این اداره یا آن اداره کارشان به مشکل می‌خورد، چرا با برخی اشتباهات برکات انقلاب را در کام مردم تلخ می‌کنید.

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه این قانون‌ها با راحت‌ترین راهکار اصلاح می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان دیر، برای واگذاری سایت میگو و ایجاد اشتغال مشکل محیط زیست است، برای تولید و کشاورزی مشکل منابع طبیعی و محیط زیست است، برای واگذاری مسکن ملی مشکل محیط زیست و منابع طبیعی و راه وجود دارد و یا کسی می‌خواهد خانه بسازد باز مشکلی جلوی پای او می‌اندازند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم رئیس جمهور با برنامه و جدیت، برای حل مشکلات مردم تدبیر جدی کنند.

امام جمعه موقت دیر، با بیان اینکه باید قوانین دست و پا گیر اصلاح شوند، بیان کرد: رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر باید چنین مشکلاتی را حل کنند.

وی گفت: این موضوع که در سفر اول رئیس جمهور چه مقدار بودجه و اعتبار به سازمان فرهنگی تخصیص داده شده است، چندان مهم نیست، مهم آن است که برای تامین روحانی که محور اصلی و اساسی برنامه‌های فرهنگی است اعتبار ویژه اختصاص داده شود.

امام جمعه موقت دیر، تأکید کرد: خیرین پای کار هستند، اما از رئیس جمهور می‌خواهیم برای بسط عدالت فرهنگی و دفاع از ارزش‌های اسلامی و شبکه تبلیغ، بودجه ویژه‌ای اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه از اختصاص اعتبارات برای شهرستان تقدیر می‌کنیم، گفت: مسئولین باید با برنامه جلو بروند تا مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha