شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه علمیه گیلان و سپاه قدس گیلان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است، بنابراین باید هماهنگی کامل بین فعالان فرهنگی مساجد، اعم از بسیج و کانون‌های فرهنگی، هیئت امنا با محوریت امام جماعت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، امروز جلسه حجت الاسلام و المسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان و مسئولین حوزوی با مسئولین سپاه قدس استان با موضوع توانمندسازی نیروهای مبلغین در سپاه استان برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه گیلان در این جلسه اظهار داشت: تربیت طلاب جوان و انقلابی یکی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه است و به همین دلیل حوزه‌های علمیه باید بکوشند تا نیروی انسانی در تراز جامعه اسلامی تربیت کنند.

وی بیان کرد: برای تحقق ظهور حضرت ولی عصر(عج) باید نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی را جذب و تربیت کنیم. طلاب در چهل سال بعد انقلاب وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند و برای انجام این وظیفه و حفظ انقلاب و دستاوردهای آن باید از جان و مال و آبروی خود مایه بگذارند تا مصالح اسلام و انقلاب تأمین شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور افزود: حوزه‌های علمیه باید شرایط تبلیغ طلاب را فراهم کنند و قبل از ایجاد شرایط طلاب خودشان را برای تبلیغ تربیت کنند. ما در صددیم طلاب استان گیلان را از پایه چهارم با تبلیغ آشنا کنیم.

مدیر حوزه علمیه گیلان ادامه داد: امروز دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است، بنابراین باید هماهنگی کامل بین فعالان فرهنگی مساجد، اعم از بسیج و کانون‌های فرهنگی، هیئت امنا با محوریت امام جماعت باشد.

حجت‌الاسلام احسان‌الله محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با صحه گذاشتن بر توانمندسازی طلاب گفت: در سپاه قدس و در بخش فرهنگی تولید محتوای به‌روز از آیات و روایات صورت می‌گیرد که می‌توانیم از ظرفیت حوزه علمیه جهت تقویت محتوا استفاده کنیم.

حجت الاسلام سیداسمعیل میرهاشمی، معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: در توانمندسازی نیروی‌های سپاهی می‌توان از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد. بیش از یک سال است که رشته تخصصی تبلیغ در استان راه‌اندازی شده و می‌توانیم از نیروهای متخصص در امر تبلیغ استفاده کنیم.

وی در خصوص توانمندسازی گفت: توانمندسازی فقط توانمندسازی علمی نیست، بلکه در کنار این توانمندسازی باید دیگر مشکلات طلاب اعم از اقتصادی و غیر اقتصادی نیز بررسی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha