جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
photo_2023-02-25_04-39-13.jpg

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، گفت: احیای روح تحقیق در حوزه‌های علمیه تقویت علمی طلاب را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی در آیین اختتامیه اولین جشنواره پژوهشی استانی «زن و خانواده اسلامی» که ظهر امروز در موسسه آموزش عالی الزهرا(س) اردبیل برگزار شد، به اهمیت تحقیق و پژوهش تأکید کرد و بیان داشت: احیای روح تحقیق در حوزه‌های علمیه در ایجاد نگرش علمی یک طلبه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: محقق، زمانی طرح یک مطالعه پژوهشی را پی‌ریزی می‌کند که به مساله‌ای درخور بررسی برخورد کند. یکی از راه‌های به دست آوردن مساله پژوهشی، پرداختن به مسائل و مشکلات کف جامعه مانند مسائل زنان و خانواده است.

مدیر حوزه علمیه برادران استان اردبیل با تأکید بر نوع منبع تولید اطلاعات جدید، اظهار کرد: داده‌های پژوهشی طلاب اگر بر پایه نتایج پژوهش‌های قبلی باشد، در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته‌اند و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیل‌های جاری باشد، تلاششان به تولید اطلاعات منجر شده است.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: توسعه علمی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود. در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود.

تقویت علمی طلاب مستلزم تحقیق و پژوهش است

تقویت علمی طلاب مستلزم تحقیق و پژوهش است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha