جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آغاز جشنواره قرآنی نور الثقلین  مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد از آغاز جشنواره قرآنی نور الثقلین خبر داد.

خانم فاطمه اعرابی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با اشاره به برگزاری جشنواره‌ قرآنی‌ حدیثی‌ «نورالثقلین» به همت کانون قرآن و عترت نورالثقلین این مدرسه گفت: جشنواره در رشته‌های حفظ سور مسبحات، حفظ چهل حدیث از اصول کافی و تفسیر سوره مبارکه یاسین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان رشته «حفظ سور مسبحات» در مرحله اول این جشنواره باید در آزمون حفظ سوره‌های جمعه و تغابن، مرحله دوم سوره‌های حشر و اعلی و مرحله سوم سوره‌های حدید و صف شرکت کنند و شرکت‌کنندگان رشته «حفظ چهل حدیث از اصول کافی» نیز در مرحله اول، ۱۰ حدیث انتخابی از باب فضیلت قرآن را امتحان داده و برگزیدگان در مرحله دوم، ۱۵ حدیث انتخابی از باب حجت و سپس در مرحله سوم ۱۵ حدیث انتخابی از باب ایمان و کفر به رقابت خواهند پرداخت.

اعرابی با اشاره به رشته «تفسیر سوره مبارکه یاسین» اضافه کرد: متسابقان در مرحله اول و در قالب این رشته در آزمون تفسیر نمونه از ابتدای سوره تا پایان آیه ۴۴ شرکت و راه‌یافتگان به مرحله دوم در آزمون تفسیر نمونه از آیه ۴۵ تا پایان سوره حضور می‌یابند و در مرحله سوم تفسیر المیزان از آیه ۱ تا ۸۳ برای این مرحله در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۲ نفر از مدارس علمیه شهرستان‌های استان و همچنین استان‌های تهران، کرمان و... در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۶۰ نفر در رشته حفظ، ۲۶ نفر در رشته حدیث و بیش از ۶۰ نفر در رشته تفسیر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

اعرابی با اشاره به آغاز مرحله اول این جشنواره از ۱۶ بهمن‌ افزود: برای هر ۱۰ نفر یک پشتیبان مشخص شده و پشتیبان‌ها هفته‌ای یکبار با افراد تماس می‌گیرند و پرسش دارند و اولین مرتبه تماس‌ها انجام شد.

مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه مرحله برگزار و تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و پس از آن همایش بزرگ قرآنی و جشن پایانی ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ برگزار و از برگزیدگان تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha