دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده/ هرمزگان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت : باید درختکاری را به فرهنگ عمومی تبدیل کرد و در تمام جلسات و بازدیدها به مسئله درختکاری تاکید ویژه‌ای داشته‌ام و باید به نوعی فرهنگ‌سازی کرد که هر نفر یک درخت را بکارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، صبح امروز ۱۴ اسفند در دیدار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، سیاست درختکاری وزارت جهاد کشاورزی را اقدامی ارزشمند دانست و اظهارداشت: کاشت درختان در سطح استان هرمزگان و در طول مسیرهای مواصلاتی باعث روح‌افزایی و افزایش نشاط عمومی مردم می‌شود و شادابی را در جامعه گسترش می‌دهد.

وی، با بیان این نکته که باید درختکاری را به فرهنگ عمومی تبدیل کرد، عنوان کرد: در تمام جلسات و بازدیدها، به مسئله درختکاری تاکید ویژه‌ای داشته‌ام و باید به نوعی فرهنگ‌سازی کرد که هر نفر یک درخت را بکارند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به راه‌اندازی برکه‌های مختلف توسط خیرین برای تامین آب شرب در گذشته، تصریح کرد: برکه‌های بیابانی که از مراکز جمعیتی فاصله دارد، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که می‌توان با دو رویکرد آن‌ها را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: اگر اداره کل اوقاف اقدام به لایروبی و راه‌اندازی این برکه‌ها کند می‌توان با همکاری اداره کل منابع‌طبیعی اقدام به درختکاری در اطراف برکه‌ها کرد. اگر توافقی با اوقاف در خصوص حریم برکه‌ها انجام شود می‌توان اقدامات خوبی را برای بیابان‌زدایی با استفاده از ظرفیت منابع آبی آب‌انبارها انجام داد.

وی، با بیان این نکته که حراست و حفاظت از انفال در مقابل سودجویان بر عهده اداره کل منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: برخی از سودجویان با تصرف اراضی منابع طبیعی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند که این امر باعث بروز چالش برای دولت و حاکمیت می‌شود.

امام جمعه بندرعباس، ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تصرفات منابع طبیعی، تشریح کرد: باید ساز و کاری برای مدیریت این امر توسط دولت ایجاد شود تا ضمن حفظ و حراست از منابع دولت و انفال، از بروز چالش برای مردم جلوگیری شود به نوعی که به جای تخریب و نابودی سعی شود حق و حقوق دولت از طریق دیگر جبران شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: نباید در وهله اول اقدام به تخریب اراضی تصرف شده کرد و در این راه باید تدبیر کرد تا شاهد حل موضوع با کمترین چالش باشیم‌ که هم افراد سودجو نتوانند اقدام به سوء استفاده کنند و هم مردمی که دارای اراضی با قدمت بالا هستند، دچار چالش‌های مختلف اجتماعی شوند.

طرح «هر نفر یک درخت را بکارد» اجرا شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 0
    مزار تشنه و جویباران پرازسنگ بزن باران که وقت لایروبیست
  • یک درخت تناور CA ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 1
    (https://khl.ink/f/51191):«یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود:قدرت آمریکا و قدرت شوروی سابق. هر دو در یک مسئله متّفق بودند و آن، ضدّیّت با جمهوری اسلامی بود. امام در مقابل اینها ایستاد، تسلیم نشد، صریح گفت «نه شرقی، نه غربی»؛ خیال میکردند نمیشود، خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکَنند، این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ غلط میکند فکرِ کندنِ آن را هم کسی بکند!» نه شرقی، نه غربی! ﷽. «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ». هر کجا که هستیم، همه در یک دل و روح و باغ و بیت هستیم...بیت الزهرا، بهشت زهرا، بیت رهبری! سلام آقا جان! باید یک کاری کنیم همه از میوه برکتی باغ بهشتی بهره مند شوند! 🔹به گزارش خبرگزاری قدس(۱۳۹۴)(http://qodsna.com/fa/205063) به نقل از 🇵🇸 الیوم، جمعی از شهرک نشینان صهیونیست به باغ های زیتون، انگور و بادام 🇵🇸 در منطقه وادي الأمير 'شعب معيصرون' در روستای حلحول واقع در شمال شهر اشغالی الخلیل حمله کرده و ده ها درخت را تخریب و ریشه کن کردند. حسن عقل، شهرون🇵🇸 در این باره تصریح کرد جمعی از شهرک نشینان شهرک صهیونیستی 'كرمي تسور'، به باغ وی حمله کرده و ۸۵ درخت انگور را تخریب و ریشه کن کردند. این کشاورز در ادامه گفت شهرک نشینان بارها به باغ وی یورش کرده اند تا او را از کاشت درخت باز دارند و در نظر دارند زمین وی را برای گسترش شهرک خود مصادره کنند.🔹بعضی کشورها فرق دوست و دشمن را اصلاً نمیدانند! شما در دیدار ۱۳۹۷ دست‌اندرکاران حج گفتید:«البته برخی دولت‌های اسلامی که هیچ اعتقادی هم به اسلام ندارند، به‌دلیل حماقت و جهالت و مطامع دنیوی پیشمرگ آمریکایی‌ها شده‌اند اما به‌توفیق الهی، امت اسلامی و ملت🇵🇸 بر دشمنان خود پیروز خواهند شد و خواهند دید آن روزی را که ریشه رژیم جعلی صهیونیستی از سرزمین 🇵🇸 کَنده شود.» ای 🇵🇸 عزیز، دشمن شما درخت شما را از زمین شما ریشه کن میکند،ولی شما ریشه کن شدن آنها از سرزمین شما را خواهید دید. آنچه امام گفت شد و آنچه این سید میگوید خواهد شد! اگر ویروس کرونا با طرح شهید سلیمانی ریشه کن میشود، ویروس استکبار هم با طرح قاسم ریشه کن میشود!