سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
درخت

حوزه/ امام جمعه ازنا روز درختکاری را روز دوستی مردم با طبیعت و سرسبزی دانست و بر توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام علی سپهوند، امام جمعه ازنا امروز در دیدار با رئیس و کارکنان منابع طبیعی شهرستان با اشاره به اینکه درختکاری و توسعه این مهم در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: روز درختکاری روز دوستی مردم با طبیعت و سرسبزی است و این دوستی تنها به ایام خاص محدود نشود و در همه سال برای توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار می رود دستگاه ها و نهادها و همچنین مردم ایران به کاشت نهال اهتمام ویژه ای داشته باشند، اظهار کرد: درخت کاری موضوع مهمی است که باید به گسترش فضای سبز توجه ویژه ای شود.

امام جمعه ازنا با اشاره به اینکه درخت کاری و کاشت نهال در جامعه از اقدامات ارزشمند برای حفظ محیط زیست محسوب می شود، خاطر نشان کرد: در دین مبین اسلام و روایات و سیره ائمه معصوم(ع) نسبت به درخت و کاشت آن توصیه های فراوانی شده است.

حجت الاسلام سپهوند در پایان با اشاره به اینکه فرهنگ درخت کاری و اهتمام به نگهداری از درختان و طبیعت از الزامات زندگی جوامع بشری به حساب می آید، اظهار کرد: سنت حسنه درختکاری به عنوان باقیات الصالحات محسوب می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha