یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست مشترک ائمه جمعه و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان بوشهر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: سابقه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان بوشهر، نزدیک به ۱۲۰ سال است که هیچ جای ایران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست مشترک ائمه جمعه و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر با محوریت بزرگداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش در ساختار حفظ، پیشرفت و آفرینش تمدن یک کشور نیاز به برهان ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: آموزش و پرورش مهمترین وزارتخانه در ساختار نظام اجرایی و فرهنگی بصیرتی این مملکت است و حتی وزارت آموزش عالی فرزند آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش در تراز آفرینش تمدن برای کشور ما نباشد دچار چالش های جدی یا توقف در این مقوله می شویم، بیان کرد: نظام رشد و آفرینش پیشرفت در دو بخش تولید علم و تربیت انسان های تراز هم از جهت علمی و هم فرهنگی و بصیرتی در آموزش و پرورش ما یک ضرورت است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: محتوای کتب درسی باید به گونه ای باشد که توانمندی های لازم مهارتی در جوانان ما ایجاد کند و هم اینکه افرادی دارای شخصیت تراز الگوی اسلامی ایرانی و اسلامی تربیت کنیم.

وی، مدیریت و برنامه ریزی صحیح در آموزش و پرورش را ضروری دانست و تأکید کرد: با توجه به نگاه مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه، ترکیب کمیته همکاری این دو نهاد کار بسیار مبارکی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: سابقه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان بوشهر، نزدیک به ۱۲۰ سال است که هیچ جای ایران نیست؛ ما نه تنها در استان خودمان دارای این ویژگی بودیم بلکه در استان فارس و حتی در نجف و سامرا و کربلا و کاظمین هم مدیریت می کردیم.

وی با اعلام اینکه استان بوشهر در تألیف کتاب های آموزشی در جایگاه اول ایران هستیم، عنوان کرد: کتب آموزشی مختلف قبل از تأسیس مدرسه سعادت نوشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: تاریخ آموزش و پرورش استان بوشهر و همکاری روحانیت و کارهای بزرگی که روحانیت و بزرگان آموزش و پرورش انجام دادند تحقیق و در قالب مقابله و کتاب ارائه شود.

وی با بیان اینکه سال ها است که گرد و غبار عدم معرفی بر استان بوشهر نشسته است، ادامه داد: آثار و کتاب های قدیمی تالیف شده در استان بوشهر تراث و گنجینه های بزرگ ما هستند و باید جمع آوری شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار بروزرسانی محتوای کتب درسی و روش های آموزشی در آموزش و پرورش شد و ابراز کرد: امروز ما به تورم آموزشی و افت جدی در حوزه پرورشی دچار شده ایم که این محصول الان نیست.

وی با بیان اینکه وزن حوزه آموزشی بر پرورشی بسیار سنگین شده است، گفت: دشمن به شدت روی نوجوان و جوان ما کار می‌کند و شرایطی فراهم می کند که دانش آموز درس نخواند و او را دچار سقوط شخصیتی می کند و به دین و نظام و هویت خودش نگاه منفی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به اینکه دشمن در حوزه آموزش و پرورش ضربات و آسیب های زیادی به ما زده اما پیروز نشده است، یادآور شد: باید دانش آموزان را در حوزه دین ارتقا دهیم و آنهایی که دچار سقوط شده اند را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه استان بوشهر می تواند بر آموزش و پرورش کشور تأثیرگذار باشد، ابراز کرد: پروژه هایی مانند مدرسه تراز و دانش آموز تراز از استان بوشهر به آموزش و پرورش کشور ارائه شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به کم حوصله گی مخاطب، خاطرنشان کرد: کلیپ های یک دقیقه ای اخلاق دانش آموزی با کار کارشناسی تولید شود.

وی خواستار تشکیل هیات اندیشه ورز در کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان شد و ابراز کرد: برای این هیئت اندیشه ورز در راستای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اعتباری در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری درباره مسمومیت دانش آموزان در برخی مدارس کشور، گفت: دشمن وارد صحنه شده تا به طور ویژه دانش آموزان نوجوان و جوان را از نظام و ایران بگیرد و این کار خیلی خطرناکی است و ما باید برنامه ریزی و جهاد بیشتری کنیم تا این تهاجم جهان استکبار به آموزش و پرورش برطرف شود.

وی با بیان اینکه امروز خط مقاومت ما در مقابل تهاجم دشمن، آموزش و پرورش است، اضافه کرد: همه باید به این نهاد کمک کنیم تا توطئه دشمن خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه با اعتبارات کارها بهتر پیش می رود، گفت: همیشه و در هر زمان و مکانی، اعتبارات کمتر از حد نیاز آموزش و پرورش بوده و خواهد بود و لازم است غیر از اعتبارات ملی، اعتبارات استانی هم در نظر بگیریم و غیر از اعتبارات مصوب، از ظرفیت اعتبارات غیر مصوب مثل مسئولیت های اجتماعی و ارزش افزوده و جامعه خیرین استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha