سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این‌که خداوند متعال، قسم یاد نموده‌اند که در شب نیمه شعبان، سائل و درخواست مشروع انسان را اجابت نمایند و حاجات ایشان را برآورده سازند، گفت: بهترین حاجت در نیمه شعبان، طلب رحمت و مغفرت و دعا برای ظهور بقیةالله الاعظم(عج) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه با تأکید بر این‌که صلوات هدیه‌ای است که خشنودی اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را به همراه دارد، اظهار داشت: صلوات از اعمالی است که تفضلاً تا حدودی باعث ادا شدن حق پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌گردد.

وی در ادامه به ظرفیت‌ها و فضیلت‌های نیمه شعبان اشاره و بابیان این‌که بعد از شب قدر، نیمه شعبان از والاترین شب‌هاست، اظهار داشت: بر اساس برخی از روایات، تقدیرات انسان در ماه‌های رجب و شعبان ثبت، در نیمه شعبان مقدر و در شب قدر، امضا می‌گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد به برخی از آداب درک نیمه شعبان ازجمله قرائت دعای کمیل، نماز، احیا تا اذان صبح و راز و نیاز با ذات اقدس الهی، زیارت امام حسین علیه‌السلام، ذکر دعای عرفه و… اشاره نمود و یادآور شد: امام محمدباقر علیه‌السلام فرمودند؛ خداوند متعال در شب نیمه شعبان فضل و رحمتش را بر بندگان نازل می‌سازند.

وی بابیان این‌که خداوند متعال، قسم یاد نموده‌اند که در شب نیمه شعبان، سائل و درخواست مشروع انسان را اجابت نمایند و حاجات ایشان را برآورده سازند، اظهار داشت: توجه داشته باشیم، که مهم‌تر از حاجات دنیا طلب رحمت و مغفرت است؛ باید با رهاسازی خود از کوته‌فکری و کوتاه‌نظری ،کامل شدن عقل که مهم‌ترین پایه دوری انسان از گناه است را از ذات اقدس الهی درخواست نماییم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تأکید بر اهمیت ایمان، عقل و حیا؛ عقل را ریشه تمام خوبی‌ها دانست و بابیان این‌که وجود ایمان و حیا درگرو تجلی عقل است، اذعان داشت: ایمان، عقل، ولایت، اخلاص، حیا، عاقبت‌به‌خیری از همه مهم‌تر وجود نازنین صاحب‌الامر(عج) از مهم‌ترین مسائلی است که باید در درخواست‌های نیمه شعبانی مان از خداوند متعال بدان توجه داشته باشیم.

وی در ادامه بر لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌های میزبانی شایسته و بایسته از زائران جمکرانی اهل‌بیت علیهم‌السلام تصریح کرد و خاطرنشان ساخت: ما برای شکم و دنیایمان میلیاردها هزینه می‌کنیم ولی پای معنویت که به میان می‌آید، ندای بودجه و امکانات نداریم‌ ما بلند است. اگر هر ایرانی به‌اندازه توانش در جشن نیمه شعبان مشارکت نموده، دل فقرا و مستضعفان را به نیابت از امام زمان(عج) شاد کند، برکات آن را در جامعه مشاهده خواهد نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در پایان ضمن تأکید بر تأثیرات خالص‌سازی عشقمان به اهل‌بیت علیهم‌السلام، یادآور شد: اکثر ما در درخواست و حاجاتمان از اهل‌بیت علیهم‌السلام، صرفاً به برطرف سازی مشکلات گذرای دنیایی بسنده می‌کنیم و هیچ توجهی به برکات وجود نازنین اهل‌بیت علیهم‌السلام نداریم؛ بهترین حاجت در نیمه شعبان، دعا برای ظهور بقیةالله الاعظم(عج) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha