دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار اکبری

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: رسانه باید دشمن را در محاصره تبلیغاتی قرار دهد نه اینکه در محاصره دشمن باشد که متأسفانه گاهی خصوصا در جنگ شناختی در محاصره دشمن قرار می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، علی‌محمد اکبری صبح امروز در اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره مقدس ابوذر همه ساله به منظور تجدید عهد و پیمان خبرنگاران با معیارهای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: قلم جایگاه ویژه‌ای دارد و خداوند بارها به این اسم قسم خورده است.

وی ادامه داد: نام‌گذاری جشنواره به درستی انجام شده است چراکه ابوذر در ۲ دوره حکومت اسلامی به عنوان صحابه خاص کنار پیامبر و حضرت علی(ع) بود که این همراهی ذهن را به همراهی افراد در زمان انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی می‌برد.

اکبری بیان کرد: صداقت در گفتار ابوذر، مطالبه‌گری، روشنگری، بصیرت افزایی، طرفداری از جبهه حق، حق گویی، حق‌شناسی و تبیین از خصوصیات اخلاقی بارز «ابوذر غفاری» بوده لذا این جشنواره با این نام، نام‌گذاری شد.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: فراهم کردن، پیاده کردن و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب یکی از اهداف مهم جامعه امروز ما است که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز زمینه‌سازی ظهور با توجه به ظرفیت رسانه‌ها است.

اکبری بیان کرد: رسانه اگر بخواهد حقایق را وارانه نشان می‌دهد و حق و باطل راجابه‌جا نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی دیگر از وظایف رسانه است، ادامه داد: کار دشمن، دشمنی است و قطعاً همه می‌دانیم که دشمن لحظه‌ای ما و انقلاب اسلامی را رها نمی‌کند.

اکبری بیان داشت: امیدآفرینی، مطالبه‌گری به حق و درست، ترویج سبک زندگی اسلامی، عملکرد کنشی و مقابله با جنگ روانی دشمن، ویژگی‌های دیگر رسانه تراز انقلاب اسلامی دانست.

وی ادامه داد: رسانه باید دشمن را در محاصره تبلیغاتی قرار دهد نه اینکه در محاصره دشمن باشد که متأسفانه گاهی خصوصا در جنگ شناختی در محاصره دشمن قرار می‌گیریم.

فرمانده سپاه استان اظهار داشت: به طور مثال مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس یک جنگ روانی از سمت دشمن است که ما باید در مقابله با این جنگ مقاومت و عملکرد خوبی داشته باشیم.

امربه‌معروف و نهی از منکر بالاترین رسالت رسانه انقلابی

اکبری با بیان اینکه وظیفه رسانه حفظ و تداوم روحیه انقلاب اسلامی در جامعه است، گفت: بالاترین رسالت رسانه انقلابی امربه‌معروف و نهی از منکر است که بالاترین معروف حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید به روز شوند و باید یک مرکزی باشد که سواد رسانه‌ای به‌روز را به این رسانه‌ها بیاموزد که گاهی اوقات غفلت از این نکته آسیب‌زا است.

اکبری تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ضعف‌های متعددی وجود داشته که امیدواریم حل مشکلات فرهنگی جز اولویت‌های این دولت قرار بگیرد.

وی بیان داشت: چه کسانی در گذشته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شدند؟ شاید بتوان گفت ضعیف‌ترین کمیسیون‌ها در گذشته کمیسیون فرهنگی بود که تقویت آن یک مطالبه عمومی است.

اکبری در پایان گفت: تهاجم دشمن تهاجم فرهنگی است که باید مدنظر قراربگیرد ما در مقابل این تهاجم فرهنگی چه کردیم.

یادآوری می‌شود، قریب به ۲۵۰ اثر از تیرماه تا دهم دی‌ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که برای اطمینان شرکت‌کنندگان از سلامت برگزاری برنامه و جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه‌ای، داوری آثار به صورت متمرکز توسط داوران سازمان بسیج رسانه کشور به مدت ۵۰ روز به صورت دقیق انجام شد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha