جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاندار قم

حوزه/ استاندار قم در پیامی، فرارسیدن سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ" توبه/۱۸

۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه عزیزانی که خالصانه و بی¬ادعا همتی مثال زدنی در راستای اعتلای حقیقت والای انسانی در بستر مساجد الله مصروف می دارند. مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آنها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی برکسی پوشیده نیست. مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی، مذهبی، اقتصادی ، و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند، مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری هاست که باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره بُرد. تلفیق مسجد و تفکرات مذهبی با فعالیت های فرهنگی و هنری یک مدل بسیار موفق است که می تواند اندیشه های بسیار نویی را در کنار مساجد ایجاد کند.

کانون های مساجد یکی از بهترین مدل های فرهنگی است که می تواند هم به صورت فراگیر و هم به صورت تأثیرگذار نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح فرهنگ کشور داشته باشد. بحمدلله ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با برنامه ریزی دقیق و مدون در حال رشد کمی و کیفی برنامه ها در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد میباشد و کارهای زیربنایی مناسبی من جمله نوجوان سازی کادر کانون ها را آغاز نموده؛ که بایستی همه دستگاه های استان به هر نحو مقتضی در رشد کمی و کیفی مساعدت نمایند.

سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد را فرصت مغتنمی برای قدردانی از ائمه جماعات، مدیران، مربیان و کادر نوجوان کانون های فرهنگی و هنری دانسته و توفیق روزافزون تمامی خدمتگذاران به مساجد را تحت توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

سید محمد تقی شاهچراغی

استاندار قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha