سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام سالاری / سیریک

حوزه / امام جمعه سیریک گفت: کشور ما از نظر مصرف کننده جز کشورهای پر مصرف در حوزه نفت است و مدت‌ها است مقام معظم رهبری در مقابل اقتصاد متکی به نفت ایستاده و اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، اظهارداشت: نیکوکاران کسانی هستند که در زمان خوشی و ناخوشی به دیگران کمک میکنند، نیکوکار بودن فقط به کمک مالی نیست، بلکه کسی که خَشم خود را فرو می‌برد نیز نیکوکار است.

وی افزود: روزی مالک اشتر وارد بازار شد، فرد جوانی به ایشان بی‌احترامی کرد، اما مالک بدون هیچ سخنی به مسجد رفت و دعا کرد تا این جوان هدایت شود، نیکوکار بودن اهل فروبردن خشم و اهل گذشت بودن است، تا ما بر دیگران رحم نکنیم، خداوند نیز بر ما رحم نمی‌کند، چطور انتظار داریم وقتی به مردم رحم نمی‌کنیم خداوند بر ما رحم کند.

امام جمعه سیریک اذعان کرد: ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت است، این روز را خدمت صنعت گران نفت که با وجود تحریم‌ها جانانه ایستاده‌اند و خدمت می‌کنند تبریک می‌گوییم، کشور ما از نظر مصرف کننده جز کشورهای پر مصرف در این حوزه است و مدت‌ها است مقام معظم رهبری در مقابل اقتصاد متکی به نفت ایستاده و اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند.

وی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی بحث روزه گرفتن و استفاده نکردن نیست، بلکه موضوع بر درست مصرف کردن است و این اصل که اقتصاد نباید متکی به نفت یا فرآورده‌های نفتی باشد، اتکا به نفت در بودجه اشتباه جبران ناپذیری است.

حجت الاسلام سالاری ضمن تبریک عید نوروز و تحویل سال جدید، تأکید کرد: ان‌شاألله سال جدید منشا خیر و برکت فراوان باشد، به مسئولین شهرستان یادآوری می‌کنم به مناسبت عید نوروز از همه ظرفیت‌های شهرستان برای خدمت گذاری به میهمانان استفاده کنند و فراموش نکنند مهمان حبیب خدا است.

وی تشریح کرد: مسئله مهمتر از فراهم ساختن زیر ساخت‌ها و خدمت‌رسانی رفتار خوش و خوش اخلاقی است، با مهمانان در حوزه‌های حجاب، نظم و انضباط با رفتار و اخلاق خوش رفتار کنیم.

امام جمعه سیریک ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه می‌فرماید ماه رمضان، ماه رحمت، مغفرت و برکت است، ماه رمضان ماه امتحان، برای نگهداشت خود از خوردن و آشامیدن است، بعضی‌ها در ماه رمضان، مریض می‌شوند و از این امتحان الهی دور می‌شوند.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به توافق ایران و عربستان، با بیان اینکه هیچ کشوری از منافع ملی‌اش عبور نمی‌کند، خاطرنشان کرد: از ارتباط با دنیای پیرامون استقبال می‌کنیم و از این توافقنامه که در جهت منافع ملی و امنیت در خاورمیانه رخ داد، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha