سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / مراسم ترحیم مادر شهیدان علی‌اکبر و فتحعلی رستمی در همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم استفاده از لحظه لحظه‌های ماه مبارک رمضان، یادآور شد: تربیت، امری مستمر و تدریجی است  و لذا ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توجه به مسائل تربیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم ترحیم مادر شهیدان علی‌اکبر و فتحعلی رستمی در همدان، با بیان اینکه بالاترین ریاضت برای انسان رعایت تقوا در فعالیت‌های اجتماعی است، اظهار داشت: در طول تاریخ بسیاری از بزرگان چله نشینی‌هایی برای تهذیب نفس و مراقبت از نفس داشته‌اند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از لحظه لحظه‌های ماه مبارک رمضان، یادآور شد: تربیت امری مستمر و تدریجی است و لذا ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توجه به مسائل تربیتی است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه حتی فکر به گناه نیز انسان را آلوده می‌کند، گفت: کسی که مرتکب گناه می‌شود، باطنش ویران خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور در مراسم ختم و بزرگداشت رفتگان، هشداری برای انسان‌ها است، اظهار کرد: حضرت خضر بنده صالحی بود که از ایشان باید به عنوان حجت الهی بر بندگان یاد کرد. یک انسان معمولی نیز می‌تواند به جایگاهی دست پیدا کند که از او به عنوان پیامبر خدا یاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: زمانی که خداوند تأکید کرده است که انسان خلیفه الله است، قطعا این وعده الهی محقق خواهد شد و اگر انسانی به این جایگاه نرسد، باید بداند که تقصیر خود او و کم‌کاری‌های او بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دنیا مانعی است که باید از آن عبور کرد و به جایگاه اصلی خود برسیم، خاطرنشان کرد: انسان نیاز به شنیدن موعظه و پند دارد، حتی حضرت امیر(ع) نیز به صعصعه بن صوحان می‌فرمودند تا ایشان را نصحیت کنند، چرا که در شنیدن اثرات بسیاری برای انسان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه این مراسم‌ها، فاتحه‌ها و اعلامیه‌ها همه تذکر و پندی برای انسان است، گفت: خوب است که خودمان را در این اعلامیه‌ها ببینیم و گرفتار محبت دنیا نشویم.

وی با تأکید بر اینکه شب‌های ماه رمضان زمان خوبی است تا به خودمان و عملکرد یکساله فکر کنیم، اظهار کرد: حضور در این مراسم و بزرگداشت درگذشتگان، توصیه اسلام است و از طرفی نیز این مجالس، مجلس عبرت است و لازم است پس از خروج از این مکان بیشتر به خودمان فکر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha