شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جمعه هشتم مهرماه سال۱۴۰۱ عده‌ای در شهر زاهدان کشته شدند اما قوه قضائیه کجاست که اقدامی صورت دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ذکر و یاد مستمر خداوند، محبت و اطاعت از او و پرهیز از غفلت و معصیت می‌باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: در آیات قرآنی، روایات‌ شریفه و دعاهایی که از پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) به ما رسیده است بر ایمان، محبت و یاد خدا در دل و اطاعت و خدمت به خدا و خلق خدا در عمل همواره تاکید شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: ذکر مبدأ و معاد و ایمان به اینکه در فردای قیامت باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم برای انسان موتوری محرک برای انجام کارهای خوب است و انسان وقتی بداند کار خیر او اجر و مزدی مضاعف دارد از انجام کار برای خداوند متعال احساس خستگی نمی‌کند.

وی ادامه داد: یاد خدا و قیامت برای انسان بازدارند است تا انسان در مقابل نفس خود ایستاده و به سراغ گناه و خطا نرود و در صورتی که خداوند را شاهد و ناظر ببیند دیگر دست به کار خلاف و گناه نخواهد زد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: ذکر و یاد خداوند متعال نشأت گرفته از محبت به خداوند متعال است و به هر میزانی که این محبت و عشق به خدا بیشتر باشد یاد خدا نیز در زندگی او بیشتر است و در دل نیز به خداوند محبت دارد که این عشق و محبت از معرفت به خداوند سرچشمه می‌گیرد و هر چقدر شناخت انسان از خداوند بیشتر باشد به همان میزان عاشق و شیفته و دلداده او خواهد شد.

وی عنوان کرد: معرفت محبت را به همراه خواهد داشت و محبت نیز عامل یاد خدا و یاد خدا نیز اطاعت و بندگی او را به ارمغان خواهد آورد و بالعکس بندگی و اطاعت خداوند متعال نیز عامل یاد خدا و این یاد نیز سبب محبت و معرفت خواهد شد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: از حیث دیگر در نقطه مقابل نیز غفلت از خداوند متعال سبب کشیده شدن به سوی گناه و گرفته شدن محبت خداوند از دل خواهد بود و عامل کاسته شدن محبت خداوند در دل انسان خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی را استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر جهت پیوند بیشتر با خداوند متعال، قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) دانست و عنوان کرد: در لحظه آغاز سال جدید از خداوند متعال درخواست داریم که حال ما را به بهترین حال تغییر بده و در دعاهای ماه مبارک رمضان نیز از خداوند می‌خواهیم که حال بد ما را تغییر و حال خوبی به ما عنایت کن که استجابت این دعا در گرو کار و تلاش خود ماست و باید در جنبه فردی و اجتماعی با فکر، برنامه ریزی و تلاش بیشتر مردم و مسئولان به دنبال تحقق این دعا باشیم.

امام جمعه زاهدان افزود: در عرصه‌های فرهنگی نیز باید به دنبال اقامه عدل، احسان، اقامه شریعت اسلامی، گسترش فرهنگ دینی و گسترش فرهنگ نماز، عفاف، حجاب و سایر ارزش‌های دینی و اخلاقی باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی عنوان کرد: در عرصه اقتصاد نیز همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند باید پیش بینی، برنامه ریزی، اتخاذ مصوبات و سپس پیگیری و اجرای مصوبات و هماهنگی مسئولان و دستگاه ها و نظارت بر اجرا پیش برویم تا به تدریج حال ما در همه عرصه‌ها به بهترین حال تغییر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو از جمله شب‌های قدر عنوان کرد: شب قدر شب نزول کتاب انسان سازی و هدایت است و این شب به میزانی ارزشمند است که خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید تو چه می‌دانی شب قدر چیست و سپس بیان می‌کند این شب از هزار شب برتر است و ملائکه الهی در این شب نازل می‌شوند و این مسیر تا طلوع فجر ادامه دارد که چنین چیزهایی نشان دهنده عظمت و جایگاه والای شب قدر است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید ببینیم تا چه میزان خود را برای بهره‌مندی از برکات شب‌های قدر آماده کرده‌ایم و آیا وجود خود را از گناه پاک کرده‌ایم و به چه میزان حساب خود را با خداوند متعال و مردم تسویه کرده‌ایم و باید از لحظه لحظه این روزها و شب‌ها استفاده کنیم تا آمادگی لازم را برای ورود به شب‌های قدر داشته باشیم.

وی گفت: امام علی(ع) زیر نظر پیامبر اکرم(ص) رشد پیدا کرد و پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) با سختی‌های متعدد مواجه شد و در جایی نقل کردند: " پشت مرا نشکست الی دو گروه عالمان متهتک و جاهلان متنسّک" یعنی فردی که آگاه است و عمل نمی کند و کسی که می خواهد به دین عمل کند اما نمی‌فهمد و راه را اشتباه می‌رود.

وی ادامه داد: عالم متهتک مردم را از حق و دینداری پراکنده می‌کند و جاهلان متسنک نیز در عین مقید بودن به احکام دینی راه را اشتباه رفته و مردم را نیز به این راه اشتباه دعوت می‌کند و چهره خشنی از اسلام نشان می‌دهند و سبب نفرت مردم از اسلام خواهند بود که چنین چیزهایی در طول تاریخ اسلام مشاهده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان داشت: عالم درباری که با نظام ظلم و ستم همراهی می‌کند یا در برابر ظلم سکوت می‌کند یا آن را توجیه می‌کند، عالمی که در برابر یک غصب گسترده از جمله غصب سرزمین فلسطین سکوت یا بر روی آن صحه بگذارد، عالمی که در برابر احکام دین اسلام مسامحه کرده و یا در برابر آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی کوتاه می‌آید و در برابر بی حجابی و بی عفتی سکوت می‌کند و عالمی که دنیاپرست و ریاست طلب است همان عالم متهتکی است که مردم را از دین گریزان می‌کند.

وی اضافه کرد: در مقابل افرادی که دین را به درستی نفهمیده‌اند و به بهانه به پا داشتن احکام اسلامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر چهره خشنی از اسلام نشان می‌دهند این‌ها نیز مردم را از دین گریزان می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: امام علی(ع) معروف به عدالت هستند. نویسنده لبنانی مسیحی نیز در خصوص امام علی(ع) کتابی نوشته و نام آن را صدای عدالت انسانیت گذاشت و عنوان می‌کند که امام علی(ع) در محراب عبادتش کشته شد آن هم به علت شدت عدلش که عالمان متهتک و جاهلان متمسک نتوانستند عدل او را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی گفت: باید مشخص کنیم که به چه میزان عدالت علوی در عرصه‌های مختلف قضایی، اقتصادی و... در جامعه ما حکم فرماست.

وی ادامه داد: جمعه هشتم مهرماه سال۱۴۰۱ عده‌ای در شهر زاهدان کشته شدند اما قوه قضائیه کجاست که اقدامی صورت دهد آن هم علیرغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر مجازات کسی که مرتکب جنایت شده است آن هم با تعابیر مختلف و با ارجاع مکرر کار به ریاست محترم جمهور، ریاست محترم قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی اما قوه قضائیه در کجای کار قرار دارد و عدالت کجاست؟

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص برخی مسئولان به گوش می‌رسد که اگر درست است باید با آن فرد مسئول برخورد شود و اگر درست نیست باید با فرد تهمت زننده برخورد شود، اما قوه قضائیه کجاست که سال‌ها می‌گذرد و اشخاص در جای خود قرار دارند و بعد از تودیع و معارفه نیز کار ادامه پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در سطح کشور نیز همین گونه است و در دوران انتخابات ریاست جمهوری افراد کاندید شده هر چه خواستند در خصوص یکدیگر بیان کردند که اگر درست است باید با فرد خاطی برخورد شود و اگر دروغ است با فردی که سیاه‌نمایی می‌کند باید برخورد شود اما عدل علی و قوه قضائیه کجاست؟

وی عنوان کرد: در این روزها بیان می‌شود که ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را به دادگاه بردند که از دو منظر می‌توان به این موضوع نگاه کرد ابتدا اینکه در کشوری که خود را ابر قدرت جهان می‌داند به قدری فساد زیاد شده که رئیس جمهور آن کشور نیز به فساد کشیده شده و از منظر دیگر هم اینکه یک رئیس جمهور را به دادگاه می برند که شاید غیر واقعی، سیاسی کاری و ظاهر سازی باشد اما همین که به ظاهر یک رئیس جمهور به دادگاه می‌رود و در بسیاری کشورهای دیگر نیز رئیس جمهور، نخست وزیر و وزرا محاکمه، عزل و اعدام شده اند اما در کشور ما نمونه‌های این چنینی کجاست؟

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در خصوص برخی از آقا زاده‌ها نیز صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که اگر درست یا نادرست است قوه قضائیه در کجای کار قرار دارد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha