شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قشم

جمعی از طلاب و دانش آموختگان مدرسه ریحانه الرسول(س) قشم به همراه تعدادی از بانوان نجیب و دغدعه‌مند جزیره قشم تعطیلات نوروزی را به میدان تبلیغ و خدمت تبدیل کردند.

خانم خدیجه غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان با بیان اینکه هدف از همکاری طلاب و بانوان دغدمه‌مند با ستاد نوروزی قشم، معرفی حجاب اصیل و بومی بانوان عفیف نگین خلیج همیشه فارس بود، تصریح کرد: در حقیقت این طرح نوعی امر به معروف غیر مستقیم بود که به مسافران این پیام را مخابره کند که با توجه به پوشش اسلامی و مذهبی بانوان جزیره نشین، انتظار می‌رود آنان نیز به حجاب بومیان جزیره احترام بگذارند.

بانوان طلبه ای که تعطیلات را به میدان تبلیغ و خدمت تبدیل کردند


مدیر مدرسه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) اظهار کرد: طلاب علاوه بر اجرای این طرح نو، آسیب مناطق محل فعالیت را احصاء کرده تا با انعکاس آن به مسئولان و توجه به پیشنهاد مهمانان نوروزی، زمینه ترویج گردشگری اسلامی در این جزیره زیبا فراهم آید.

وی افزود: خواهران طلبه در ۹ نقطه پرتردد جزیره قشم خدمات فرهنگی، تبلیغی و گردشگری ارائه می‌دادند. این ۹ منطقه شامل اسکله شهید ذاکری، اسکله لافت، تنگه چاهکوه، جزیره ناز، درگهان، پارک آفتاب ۱و۲، زیتون، سیتی سنتر ۱و ۲ و فرودگاه مبود.

غلامی ادامه داد: از ثمرات اجرای این طرح این بود که در کنار انجام فعالیت های همسو با اهداف طلبگی به آسیب شناسی محیطهای محل فعالیت، انعکاس آن به مسئولان جهت رفع آن، آشنایی با فرهنگ و آداب مختلف مسافران، گردآوری پیشنهاد جالب مسافران جهت ترویج گردشگری اسلامی و ... پرداخته شد.

بانوان طلبه ای که تعطیلات را به میدان تبلیغ و خدمت تبدیل کردند


وی با اشاره به اینکه، افتتاح کارگاه خیاطی"ریحانه" یکی دیگر از فعالیت‌های طلاب این مدرسه علمیه بود، افزود: این کارگاه بصورت کاملا خودجوش و جهادی و با هدف عمل به شعار سال ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد. از دیگر اهداف انجام جهاد تبیین از طریق برقراری ارتباط با مشتریان و مراجعان است که این خود جزو شیوه های نوین در تبلیغ بشمار می‌آید. از دیگر اهداف ایجاد این تولیدی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است به این معنا که در این کارگاه لباسی که با فرهنگ اسلامی منافات دارد، اصلا تولید و دوخت نمی‌شود و از همه ظرفیت موجود، جهت دوخت لباس‌های اصیل قشمی استفاده می‌نمایند. علاوه بر آن قیمت‌ها دوخت دراین تولیدی، بسیار منصفانه است که خود باعث استقبال بسیار خوب بانوان قشمی و احساس رضایت از این کارگاه شده است.

غلامی اضافه کرد: در این کارگاه برای جوانان و نوجوانان هم بصورت کاملا رایگان، کلاس‌های آموزش خیاطی به شیوه‌ای آسان آموزش داده می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک بتوانند این مهارت را کسب کرده و هم برای اقتصاد خود و خانواده مفید واقع شوند و هم به همشهری‌های خود خدمات ارائه دهند و پر واضح است که حین آموزش خیاطی توسط طلاب، از لحاظ اعتقادی و تربیتی هم برنامه‌هایی را غیر مستقیم عملیاتی خواهند کرد که خود نقش مهمی را جهت تربیت نسل مهدوی ایفا خواهد نمود و این نوجوانان در آینده، ظرفیت خوبی برای جذب و پذیرش مدرسه علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها قشم خواهند بود.

بانوان طلبه ای که تعطیلات را به میدان تبلیغ و خدمت تبدیل کردند


وی اظهار کرد: هم اکنون این کارگاه در شهرک سیستان با تعداد ۶ نفر از طلاب و بانوان با کمترین امکانات ولی با عشق و امید کارش را ادامه می‌دهد. امیدواریم این تولیدی بزودی توسعه پیدا کرده و به اهداف مبارک خودش دست یابد.

غلامی در پایان افزود: طرح همکاری طلاب در طرح های فرهنگی- تبلیغی نوروز از ۲۶ اسفند آغاز و تا ۶ فروردین ادامه داشت و با بازگشایی مدارس برنامه های ماه مبارک رمضان در مدارس توسط مبلغان طرح امین ادامه دارد.

بانوان طلبه ای که تعطیلات را به میدان تبلیغ و خدمت تبدیل کردند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha