دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اولاد علی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان با برشمردن برخی صفات ائمه معصومین بویژه امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: با توسل به سیره علوی می‌توان آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، سید مرتضی اولاد علی معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان شب گذشته در نشست نهضت روشنگری در شام غریبان شهادت حضرت علی(ع) در حسینیه ثارالله(ع) روستای زیارت امامزاده سید سلیمان(ع) بندرعباس برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) به بیان ویژگی‌ها و سیره و روش زندگی حضرت امیر(ع) در خصوص آشنایی با زوایای فتنه و آسیب‌های اجتماعی در کلام ایشان پرداخت و اظهار داشت: تمام زوایای زندگی حضرت علی(ع) برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان درس است که باید با الگوگیری از سیره و روش ایشان، مسیر سعادت دنیا و آخرت را طی کنیم.

وی افزود: سیره و رفتار شخصیتی امام علی(ع) باید برای نسل جوان تبیین شود، چرا که احترام به اهل‌بیت(ع) و حرمت نگه‌داشتن آنها موجب سعادت انسان می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان، به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان از راه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، همواره در صدد نفوذ به کشور و تخریب پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

اولاد علی، کار و فعالیت گسترده دشمن بر روی تهاجم فرهنگی را مهم‌ترین راهکار دشمن برای نفوذ به کشور برشمرد و عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده‌اند دشمن در صدد نفوذ به فرهنگ متعالی کشور ما و آسیب رساندن به آن است و در این راه نیز سرمایه گذاری‌های فراوانی کرده و بیشتر چشم امیدش برای رخنه به شئون مختلف کشور، همین راه فرهنگی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه با بصیرت مردم توطئه دشمن در فتنه سال قبل خنثی شد، افزود: دشمنان مردم و انقلاب کور خوانده‌اند و فتنه سال قبل نیز با حضور مردم شریف انقلابی و درایت‌های رهبری خنثی شد و سیاهی به زغال ماند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان، با اشاره به ابعاد این فتنه، ‌ هدف دشمن را ناامید کردن مردم از نظام و حذف معنویت و ارزش‌ها از کشور دانست و اظهار کرد: دشمن با بهانه‌های مختلف به‌دنبال موج سواری و ناامید کردن مردم نسبت به خدمات و برنامه‌های نظام اسلامی بود و به صورت گسترده جنگ ترکیبی را در کشور دنبال کرد.

اولادعلی ناآرامی‌های سال قبل را ناشی از واگرایی فرهنگی در جامعه دانست و بیان کرد: دشمن در تلاش است تا فرهنگ اصیل و ناب کشور مان را تغییر دهد و در برخی موارد نیز موفق بوده که این خود گویای غافل شدن ما از حوزه فرهنگ در سال‌های اخیر است.

وی افزود: ذهن جوان و نوجوان ما دچار بحران فرهنگی شده و مولفه‌های هویتی را از فرزندان‌مان گرفته‌اند تا هر لباسی که خواستند بر تنشان کنند و ذائقه نوجوان و جوان مان را تغییر دهند و مدیریت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند به هیچ وجه نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ دفاعی تهدید کنند و همه سرمایه خود را پس از دفاع مقدس برای عملی کردن تهدیدات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی علیه ایران اسلامی هزینه کرده‌اند و به یاری خدا در این زمینه هم شکست آنها حتمی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha