سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زکات فطریه

حوزه / مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم مؤمن و خداجوی استان، ۴۰۰ پایگاه تدارک دیده شده که ۲۷۳ پایگاه متعلق به کمیته امداد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد امروز در اولین جلسه شورای زکات استان که با موضوع زکات فطریه در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد استان، اقدامات زیادی در سال ۱۴۰۱ انجام داده است.

وی تصریح کرد: تعهدات ابلاغیه زکات فطریه استان در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان بود، در حالی که ۲۴ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات در استان جمع‌آوری شد.

مبشری با اشاره به اینکه میزان زکات فطریه جمع آوری شده کمیته امداد در سال گذشته نسبت به تعهد این نهاد بیش از ۱۰۰ درصد تحقق داشته است، افزود: ۸۶ درصد زکات جمع آوری شده در سال گذشته برای امور محرومان هزینه و باقی مانده نیز در موضوعات عامه المنفعه هزینه شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از تعداد کل ۱۲۰۹ روستای استان، ۴۷۰ روستا مشمول زکات بودند که از این تعداد نیز ۲۳۲ روستا زکات پرداخت کرده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌ریزی این نهاد برای جمع آوری زکات فطریه امسال اشاره کرد و یادآور شد: ۸۰۰ مورد کارتن پلاست و ۴۲ هزار پاکت مخصوص زکات فطریه برای هر شهرستان تدارک دیده شده که بین ادارات توزیع شده است.

وی بیان کرد: در خصوص جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم مؤمن و خداجوی استان ۴۰۰ پایگاه تدارک دیده شده است که ۲۷۳ پایگاه متعلق به کمیته امداد و مابقی مربوط به بهزیستی و دیگر مؤسسات خیریه است، که در محل‌های برگزاری نماز عید فطر در سطح استان برپا خواهند شد.

مبشری اظهار کرد: همکاری دستگاه‌های مربوطه برای کمک به جمع آوری زکات فطریه و کفارات و اطلاع رسانی از طریق ائمه جمعه، از مطالبات کمیته امداد در این راستا است.

وی تأکید کرد: از صدا و سیما، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران و عاملین زکات انتظار داریم که در زمینه آگاه سازی مردم درخصوص پرداخت زکات فطریه تلاش کنند تا بتوانیم از محل زکات جمع آوری شده یاری‌گر نیازمندان باشیم و گرهی از مشکلات آنان را باز کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha