یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام لطفیان

حوزه/ حجت الاسلام لطفیان گفت: دشمن چند راهبرد دارد که باید در این ماه بدان توجه کنیم و قرآن به ما سفارش می کند که دشمن می خواهد جامعه اسلامی به ابتذال کشیده شده و ناامید شود و لذا هزینه اقتصادی می کند تا ترس و وحشت  در جامعه حاکم باشد و این ها راهبرد دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام کاظم لطفیان شامگاه دوشنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مسجد جامع اهل سنت اشنویه برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) در مورد پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کَریماً میلادُهُ، وَ اَهْلُ الاَرْضِ یَومَئِذ مِلَل مُتَفَرِّقَة وَ اَهْواء مَنْتَشِرَة وَ طَرائِقُ مُتَشَتِّتة، پیامبری که قبل از ایشان مردم در تفرقه بودند و از هواهای نفسانی تبعیت می کردند و مسیر زندگی را به بیراهه می رفتند و خداوند متعال به واسطه پیامبر جامعه بشریت را از ضلالت و گمراهی نجات داد و به واسطه شخصیت با عظمت ایشان مردم را از دره جهالت به قله سعادت رهنمون ساخت.

وی تصریح کرد: خداوند متعال ایمان جامعه بشریت را به تبعیت از نبی مکرم اسلام گره می زند و به ما این گونه سفارش می کند که قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ، ای مردم اگر شما ادعای محبت خداوند را دارید باید در تبعیت از پیامبر اسلام نشان دهید.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: خداوند متعال در قرآن وعده داده است که جامعه ایمانی و خداوند به پشتیبانی از پیامبر اکرم (ص) در خواهند آمد و این افتخار ماست که حامی نبی مکرم اسلام باشیم.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید؛ «وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ» که اگر این آیه در زندگی ما اجرا شود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد و خداوند دستور می دهد، در رابطه خود با دیگران عفو را پیشه کنید و این یعنی گذشت از انتقام. و لذا در این ماه باید تصمیم بگیریم اهل انتقام از دیگران نباشیم.

حجت الاسلام لطفیان افزود: در ادامه آیه خداوند می فرماید؛ وَلْیَصْفَحُوا یعنی اگر کینه ای از برادر و خواهر مؤمن در دل داریم باید به برکت ماه رمضان برطرف بشود.

وی گفت: خداوند در ادامه از مغفرت سخن می گوید، چرا که مؤمن این گونه است که اگر فردی دچار خطا بشود، چنان او را می بخشد که حتی خودش نیز متوجه نشود و در ادامه از رحمت سخن به میان می آورد و معنای آن این است که به برادر مؤمن خود چنان تفضل می کند که شایسته او است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: خداوند در قرآن می فرماید؛ از آن مالی که برایش عرق ریختید و زحمت کشیدید باید انفاق کنید و در آیه ای دیگر ما را به بخشش از مالی که دوست داریم سفارش می کند و در آیات دیگر سفارش می کند که باید اهل ایثار باشید و حتی از مالی که خود نیز بدان نیاز دارید، انفاق کنید و این دینی است که نبی مکرم اسلام بر ما آورده است.

وی با بیان این که قرآن باید جان ما را متحول کند، افزود: دشمن چند راهبرد دارد که باید در این ماه بدان توجه کنیم و قرآن به ما سفارش می کند که دشمن می خواهد جامعه اسلامی به ابتذال کشیده شده و ناامید شود و لذا هزینه اقتصادی می کند تا ترس و وحشت در جامعه حاکم باشد و این ها راهبرد دشمن است.

حجت الاسلام لطفیان خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید؛ إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِیَصُدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ کفار و منافقین و کافر هزینه می کنند تا سد راه حرکت مسلمین شوند و دشمن از شادی مسلمین هیچ وقت خوشحال نمی شود و اگر مسلمانان روزی به رفاه برسند آن روز مرگ دشمن خواهد بود اگر دچار مشکل شوند، آن روز، روز شادی مستکبرین است و نباید طاغوت را به عنوان دوست انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند به پیامبر دستور می دهد که به امت بگوید برای رسیدن به بهشت باید مشکلات را تحمل کنید و لذا این مشکلات گاهی به دلیل دشمنی بیرونی و بعضا به دلیل کاستی های داخل است و عده ای تردید می کنند در مسیری که پیامبر و انقلاب اسلامی وعده داده است، امام وعده الهی مبنی بر نصرت مؤمنین حق است و لذا یاری مردم تمام نقشه ها را خنثی می کند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بیان داشت: خداوند متعال پیامبر اهل مقاومت را اسوه و الگوی مؤمنین معرفی می کند و بیان می کند؛ مؤمنانی هستند که تا پای جان در اطاعت از اسلام و قرآن سنگ تمام می گذارند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha