پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، گفت: نیازهای استان باید در اولویت قرارگرفته و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: نیازهای استان باید در اولویت قرارگرفته و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به باران و سیلاب‌های روز گذشته، افزود: یکی از نیازهای مهم استان نحوه مواجهه با حوادث طبیعی از جمله سیلاب است که گاهی خسارات بسیاری به منازل، مزارع و باغات وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری یادآور شد: البته بارش باران به‌خودی‌خود رحمت الهی است، ولی آن بخشی که باعث خرابی و خسارت می‌شود، باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا باید مسئولان و متولیان امر پای‌کار آمده و با پیش‌بینی‌های لازم در مواجهه با سیلاب به لایروبی مسیل‌ها پرداخته تا بارانی که می‌بارد سراسر رحمت باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به سالروز تخریب قبور متبرک ائمه(ع) در بقیع، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ سال قبل وهابیت تصمیم گرفت قبور متبرک ائمه در بقیع را تخریب کند.

وی خاطرنشان کرد: در این واقعه ازجمله گنبد و بارگاه امامان شیعه، گنبدهای متعلق قبر ام‌البنین مادر ابوالفضل العباس، اسماعیل پسر جعفر صادق و حرم دختران و همسران پیامبر اسلام ازجمله حرم عایشه حرم ابراهیم فرزند پیامبر اسلام و گنبد مالک ابن انس تخریب شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: هدف مشخص و بارز از این تخریب‌ها توسط وهابیت این بود که آن‌ها می‌خواستند آثار اسلامی را از بین ببرند.

وی اظهار کرد: انگلیس با ایجاد رژیم صهیونیستی و حمایت‌های همه‌جانبه از آن و ایجاد وهابیت، دوقطبی‌هایی در جوامع اسلامی ایجاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: هدف دول غربی در ایجاد وهابیت و در نتیجه دوقطبی کردن جوامع اسلامی، از بین بردن آثار و ارزش‌های اسلامی است که تاکنون به اهداف خود نرسیده‌اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha