پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بانومجتهده صفاتی در حوزه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: همه نزاع‌هایی که تحت عنوان حقوق بشر در دنیا متمرکز است بر روی این مسئله است که زنان را از هویت واقعی‌شان جدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، بانو مجتهده زهره صفاتی ۱۲ اردیبهشت‌ در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید موسسه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی اسلام‌شناسی حضرت زهرا (س) مشهد در جمع مدیران حوزه علمیه خراسان، ضمن تبریک روز معلم و پاسداشت جایگاه علمی خانم مقدسیان (ره) مؤسس و مدیر سابق این موسسه، اظهار داشت: در عصری زندگی می‌کنیم که همه هجمه‌ها و دعواها به‌سوی زنان است؛ همه نزاع‌هایی که تحت عنوان حقوق بشر در دنیا متمرکز است بر روی این مسئله است که زنان را از هویت واقعی‌شان جدا کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه امروز دشمن با تمام توان وارد این عرصه شده است و بیش از گذشته تلاش می‌کند که بانوان را از مسیر حقیقی خودشان جدا کند، اضافه کرد: در مقابل هجمه‌های مختلف، حوزه‌های علمیه بانوان باید شب و روز نشناسند و تلاش کنند تا جایگاه زنان را در جامعه اسلامی و جهان اسلام محکم کنند.

وی با اشاره به اینکه از بدو تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران، در اصفهان و مشهد حضور داشته است، مشهد مقدس را به خاطر حضرت رضا (ع) بیش از شهرهای دیگر ایران در تربیت بانوان حوزوی پیشگام اعلام کرد و ادامه داد: یکی از بانوانی که از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی حضور فعال داشته است، بانو مرحومه مقدسیان بوده است؛ امروز بانوان طلبه به‌خصوص دختران جوان حوزوی جامعه اسلامی ایران وظیفه خیلی سنگینی دارند، باید شناخت و آگاهی خود را بالا ببرند، اگر در حوزه علمیه موفقیت به دست نیاورند، در جامعه نمی‌توانند کار کنند.

بانو صفاتی در ادامه به رمز موفقیت در یادگیری علوم دینی اشاره کرد و یادآور شد: در یادگیری علوم و مسائل اسلامی با نیت خالص وارد شوید، بدون داشتن تقوا نمی‌توانید در این عرصه موفق باشید، در سایه توسل به اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، پرهیز از گناهان و مراقبت از نفس در مقابل هواهای نفسانی را، به‌عنوان اصول موفقیت بانوان طلبه عنوان کرد.

لازمه مقابله با شبهات و مسائل زنان شناخت ابزار طلبگی است

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: همان‌طور که انسان نیاز به طبیب جسم پیدا می‌کند، به طبیب روح نیز نیاز پیدا می‌کند، امروز بدون شناخت ابزار طلبگی نمی‌توان در مقابل شبهه‌ها، دعواهایی که پیرامون مسئله زنان بیان می‌کنند ایستاد؛ وظیفه طلاب بسیار سنگین است، لذا باید یادگیری علوم دینی به شکل صحیح و درست صورت گیرد.

صدیقه رضایی مدیر مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا (س) هم در این مراسم اساتید و طلاب این مجموعه ضمن تبریک روز معلم اظهار کرد: معلمی در اصل امانت‌داری است، بر اساس منشور روحانیت هدف تربیت طلاب؛ حفظ آثار گذشتگان و انتقال آن به آیندگان است و نیز ترمیم دانش گذشتگان و متناسب‌سازی با مسائل روز بیان کرد.

نقش حوزه علمیه خواهران در هویت بخشی به زنان در جامعه اسلامی

وی بابیان اینکه حوزه علمیه خواهران با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند عامل تغییر زنان در جامعه باشد، افزود: حوزه علمیه بانوان با جذب حداکثری مردم به‌عنوان یک‌نهاد اجتماعی می‌تواند در نظام کارآمدی بسیاری داشته باشد، ضمن اینکه می‌تواند مقدمه انسان‌سازی و تمدن سازی در عصر حاضر باشد.

حجت‌الاسلام موسوی خراسانی عضو هیئت‌امنای موسسه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی اسلام‌شناسی حضرت زهرا (س) هم در این مراسم بابیان اینکه ریشه‌یابی مسائل امروز نیاز است که به ۶۰ سال قبل برگردیم، اظهار کرد: در دوران مبارزه با طاغوت مساجد نقش بزرگی در خراسان بزرگ ایفا نمود، نمونه آن مسجد الرضا(ع) مشهد است که منشأ تکوین و پیدایش این مدرسه و موسسه بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha