سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام حاجبی

حوزه / امام جمعه قشم گفت: مطالبه جدی بنده به عنوان امام جمعه قشم از مسئولان و مدیران، توجه به مسکن کارگری است که بسیار مهم و کار شدنی است، زمین‌های قشم حق کارگران نیز هست که زحمات بسیاری متحمل می‌شوند، که متاسفانه سود و بهره کمتری عاید این قشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان حجت‌الاسلام حاجبی امام جمعه شهرستان قشم روز گذشته در همایش تکریم و تجلیل از کارگران، کارآفرینان و تولیدکنندگان نمونه شهرستان قشم که در سالن اجتماعات آینه برگزار شد، با تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: در روایتی از پیامبر اسلام (ص) آمده است که «خیر الکسب ید العامل اذا نصح"/ بهترین کسب‌ها (درآمدها)، درآمد کارگری است که از روی صداقت کار کند» و این نشان از اهمیت کار این قشر دارد.

وی به روایت دیگری از کتاب "من لایحضره فقیه" در مورد کارگری اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین(ع) در هوای داغ نیمروز برای کار کردن بیرون می‌رفتند، در حالی که نیاز نداشتند خودشان بروند و زمانی که علت را پرسیدن؟ حضرت فرمودند: می‌خواستم خدای متعال ببیند که برای کسب روزی حلال زحمت می‌کشم.

امام جمعه قشم بیان کرد: امروز کارگری، کار بسیار بزرگی است و در بینش رهبر معظم انقلاب کارگر به معنای واقعی تجلیل شده که به عنوان رزمنده جهاد اقتصادی از او یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجبی عنوان کرد: در نگاه امامین انقلاب، جایگاه کارگری به عنوان پایگاه واقعی اقتصاد کشور و کسانی که مستقیم برای مردم تلاش می‌کنند، عزیز هستند.

وی افزود: ما نیز اولین افطار ماه مبارک رمضان دفتر امام جمعه قشم را در طول این دو ساله خدمت به مردم، با کارگران شروع می‌کنیم.

امام جمعه قشم ادامه داد: به همان میزان که نسبت به کارگران در جامعه باید اهمیت قائل شویم، نباید از خانواده‌های آنها نیز غافل شویم و از بسیج کارگری می‌خواهیم نسبت به بصیرت افزایی کارگران توجه لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام حاجبی تأکید کرد: مطالبه جدی بنده به عنوان امام جمعه قشم از مسئولان و مدیران، توجه به مسکن کارگری است که بسیار مهم و کار شدنی است، زمین‌های قشم حق کارگران نیز هست که زحمات بسیاری متحمل می‌شوند، که متاسفانه سود و بهره کمتری عاید این قشر می‌شود.

وی تصریح کرد: کارگران به عنوان بسیجی و انقلابی همیشه در عرصه‌های مختلف حضور میدانی دارند و در جایی که نیاز کشور به آنها است، این قشر جلو دار است و لذا زمانی هم که خدمتی انجام می‌گیرد، اولویت باید اینها باشند.

امام جمعه قشم گفت: مسئله مسکن کارگری جدی گرفته شود و کار سختی نیست، با تشکیل یک تعاونی می‌شود زمینه برای خانه دار کردن این قشر فراهم شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha