چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
سی

حوزه / معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، خواستار به‌کارگیری سیره اخلاقی امام صادق(ع) در عرصه تربیت طلاب در حوزه‌های علمیه شد و گفت: اصول رفتاری امام صادق(ع) علاوه بر تشویق، تمجید و تکریم، طلبه پرور و خروجی محور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور روز گذشته در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه منطقه کاشان که همراه با اردوی یک روزه مدیر، اساتید و کادر مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز نراق و قمصر به همراه خانواده‌هایشان و با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان، در قتلگاه علی بن باقر(ع) مشهداردهال برگزارشد، ضمن تبریک روز معلم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار استاد در حوزه‌های علمیه کشور مشغول تدریس و تربیت طلاب می‌باشند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر سابق حوزه علمیه کاشان و تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی مدیریت جدید این مرکز، گفت: از صبوری خانواده‌های اساتید و کادر حوزهای علمیه که با نجابت در کنار حفظ حیا، حجاب و عفاف در سختی‌های همسرشان سهیم هستند باید قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در میدان جنگ حجاب هستیم، یادآور شد: زمانی سربازان و رزمندگان ما در میدان نبرد با دشمن بودند، امروز هم به دلیل ورود فرهنگ ابتذال پیچیده و دقیق غرب، دخترانمان در حال مبارزه با جنگ حجاب شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، بر لزوم تحقق جهاد تبیین در عرصه عفاف و حجاب تأکید کرد و یادآور شد: در کنار غیرت مردان در میدان جنگ، توجه به جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری نیز در این عرصه ضروری است.

وی به نقش آفرینی پنهان خانواده‌های اساتید حوزه‌های علمیه با نگاه قرآنی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: همسران و فرزندان اساتید نقش مهمی در موفقیت همسرانشان در تبیین مبانی دینی در مقطع فعلی دارند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه دشمن برای هدف قرار دادن افکار و عقاید جوانان، وارد خانه‌های ما شده است، اظهار کرد: همسران و فرزندان نجیب اساتید حوزه‌های علمیه باید بدانند به دلیل اینکه امروز در یک وضعیت بسیار خاصی قرار داریم، باید کاملا در برابر توطئه‌های دشمنان حواسشان جمع باشد.

وی با بیان اینکه بنیانگذاران حوزه‌های علمیه اهل بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: همانطور که امامان معصوم برای حفظ دین جانشان را فدای اسلام کردند، خانواده‌های اساتید حوزه‌های علمیه نیز در برابر هجوم جنگ نرم دشمن نباید عقب نشینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، خواستار به‌کارگیری سیره اخلاقی امام صادق(ع) در عرصه تربیت طلاب در حوزه‌های علمیه شد و گفت: اصول رفتاری امام صادق(ع) علاوه بر تشویق، تمجید و تکریم، طلبه پرور و خروجی محور بود.

وی، به کلاس داری و گزارش‌گیری امام صادق(ع) اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس روایات امام صادق(ع) علیرغم اینکه قرآن ناطق بودند، اما در جمع اجازه نمی‌دادند استاد سخنگو و ناطق باشد و در طرف مقابل طلبه تنها مستمع باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، بر لزوم ترویج فرهنگ رابطه استاد و شاگردی در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و با بیان اینکه رابطه استاد نباید با شاگرد قطع شود، اظهار کرد: در دوره جدید با واسپاری‌ها، به دنبال افزایش ارتباط بیشتر استاد و طلبه هستیم.

وی به اشاره به مشارکت بیشتر اساتید حوزه‌های علمیه در طرح‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در ۴۰۰ رشته درختواره‌ها بیش از ۶۰۰ نفر از اساتید و کارشناسان حوزه‌های علمیه استفاده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، با بیان اینکه در طرح اصلاح سطوح عالی در سال‌جاری، از ۴۰۰ استاد در ۲۰ جلسه دعوت به عمل آمده است، گفت: برای عملیاتی شدن این طرح نیازمند اظهار نظر اساتید حوزه‌های علمیه سراسر کشور هستیم.

وی با انتقاد شدید از افزایش صد برابری نرخ تورم در جامعه، گفت: به قدری نرخ تورم بالا است که هرچه بدویم اما به دلیل سرعت بسیار بالایی که در افزایش قیمت‌ها داریم، بازهم نمی‌توانیم جلو افزایش آن را بگیریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha