شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور در جمع معاونین تبلیغ شهرستان های آذربایجان شرقی گفت: علت افزایش یک‌باره ۲۰ هزار نفری طرح امین، حمایت وزارت کشور از این طرح است که به نظرشان بهترین طرح برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت اسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور در جلسه معاونین تبلیغ شهرستان های استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی، ظرفیت های خوبی در مبحث تبلیغ در سطح استان دارد که مبلغان این استان به صورت، پر توان در این عرصه تبلیغ فعالیت می کنند.

وی افزود: طرحی که در مورد هجرت سال گذشته اجرا شد، که طرح هجرت به صورت ساعتی، تمام وقت، پاره وقت، عمومی، تخصصی، شهری و روستایی را داراست و این طرح به گونه ای است که فردی بخواهد فعالیت تبلیغی کند می تواند در قسمتی از این طرح خود را جای دهد.

حجت اسلام و المسلمین ملانوری خاطرنشان کرد: در مورد آموزش مبلغان طرح های هجرت و امین که در طول بیماری کرونا، آموزش هایشان قطع شده بود و بعد از کرونا، بودجه های آموزشی مناسب نبود و الآن جسته و گریخته در حال انجام است و در سال گذشته به صورت مجازی کلاس هایی برگزار شد و امسال هم تلاش می شود در کنار آموزش مجازی به صورت حضوری هم برگزار شود.

وی با بیان این که در طرح های امین و هجرت باید نظارت ها قوی شود، ادامه داد: در نظارت دو مسئله ای که وجود دارد، اول این است که جمعیت در حدی زیاد شده که معاون شهرستان وقت برای نظارت کامل ندارد وراه این است که از نیروی کمکی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دوستان مبلّغ توصیه شود محتوایی که تولید می کنند با مطالعه انجام دهند و می‌توانند از مجلات مبلغان، سفیر امین و کانال بیان ناب که به صورت روزانه بیانیه الکترونیک روزانه، تولید می‌کند، کانال مدارس امین و کانال پاسخ به پرسش های دانش آموزی استفاده کنند.

حجت اسلام و المسلمین ملانوری اظهار کرد: سال گذشته مربیان امین از ۴ هزار نفر به ۲۴ هزار نفر رسانده شد و برای این‌کار از ۴۰ هزار طلب، مصاحبه گرفته شده است.

وی گفت: علت افزایش یک‌باره ۲۰ هزار نفری طرح امین حمایت وزارت کشور از این طرح است که به نظرشان بهترین طرح برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

حجت اسلام و المسلمین ملانوری افزود: طرح امین پایه طرح تربیتی است؛ در بعضی مدارس مبلغان امین خیلی موفق هستند، اما متاسفانه طرح تربیتی پیاده نکرده اند.

وی در پایان از زحمات حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی و حجت الاسلام ذاکر قاسم زاده معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha