دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: متأسفانه برخی از مسئولین در گزارشات خود به مقامات بالا می‌گویند طرح فول باک، چند روز است که برای کامیون های کشور مقابل نیز اجرا می‌شود، اما بنده به همراه امام جمعه پلدشت موضوع را در روز چهارشنبه گذشته بررسی کردیم و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که گزارش کاملا کذب است و  این مسئولین با این کارشان می‌خواهند مردم را نسبت به نظام اسلامی و دولت سیزدهم بدبین ‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک هفته هلال احمر اظهار داشت: با توجه به آموزه‌های دینی، عزیزانی که در هلال احمر مشغول خدمت هستند با نجات جان انسانها در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و حوادث غیر طبیعی مثل حوادث جاده‌ای، مشمول اجر و ثواب مضاعف خداوند تبارک و تعالی هستند.

وی افزود: در بسیاری از حوادث اتفاق افتاده که این عزیزان، از جان خود گذشته و جان هم نوع خود را نجات داده اند و چه بسا در این راه به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمدند. لذا مصداق آیه‌ وَ یُؤْثِرُونَ عَلَی أنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کَانَ بهِمْ خَصَاصَةٌ می‌باشند.

امام جمعه ماکو در ادامه با بیان این که کاپیتولاسیون، یک قانون ننگ بر ملت ایران بود، گفت: بیست وسوم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون در مجلس شورای اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد و در واقع این روز، روز آزادی ملت ایران از یوغ استکبار است.

وی عنوان کرد: قانون کاپیتولاسیون که مایه‌ی ننگی برای ملت ایران بود بعد از تصویب در مجلس سنای ایران در ۲۱ مهر ماه ۱۳۴۳ در مجلس شورای ملی به تصویب رسید و حضرت امام در آن زمان شدیدا مقابل این قانون ننگ‌آور و خفت‌بار عکس العمل نشان دادند. لذا رژیم منحوس پهلوی، حضرت امام را در سیزدهم آبان ماه همان سال، دستگیر کرده و به ترکیه تبعید نمود.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: حضرت امام در این خصوص می‌فرمایند: «ملت ایران را از سگهای آمریکا پست‌تر کرده‌اند. اگر چنانچه شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، او را بازخواست می‌کنند، اما اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، هیچ کس حق اعتراض ندارد». این یک قانون ننگی بود که در زمان رژیم پهلوی به پیشانی ملت ایران زده بودند. بحمدالله بعد پیروزی انقلاب این ننگ از پیشانی ملت ایران پاک شد.

وی با بیان این که تحریم تنباکو مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بود، گفت: به فتوای آیت‌الله میرزا حسن شیرازی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۲۷۰، امتیازی که دولت ایران برای انحصار تنباکو به کمپانی کشور انگیس داده بود، به طور کلی در ایران لغو شد. این فتوا به قدری تأثیرگذار بود که بعد از صدور این فتوا، زنان ناصر الدین شاه تمامی قلیان های دربار را شکستند.

حجت الاسلام هاشمی گفت: از منظر مقام معظم رهبری، تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، مبارزه‌ی با استبداد داخلی و استعمار خارجی بود و معظم‌له در این‌ خصوص می‌فرمایند: «میرزای شیرازی، عالم بزرگ تاریخ روحانیت و پرچمدار یک مبارزه‌ی پرمغز و پرمعنا علیه مراکز فساد و کانونهای طغیان و انحراف است». آن یک سطری که میرزای شیرازی نوشت آن روز بساط کمپانی انگلیسی را از ایران بیرون کرد و سلطه‌ی استعماری را موقتاً از کشور قطع کرد.

امام جمعه ماکو در ادامه خاطرنشان کرد: چند ماه است که مسئولین شهرستانی و استانی برای پیشگیری از قاچاق سوخت طرح فول باک را برای کامیونهای ترانزیت ایرانی اجرا می‌کنند. البته این طرح برای پیشگیری از قاچاق سوخت یک طرح بسیار خوبی است و اجرای این طرح معایبی نیز دارد که اگر اصلاح نشود، در حق مردم منطقه و رانندگان کامیون های ایرانی ظلم بزرگی می‌شود. اصلاح این نواقص از جمله‌ی مطالبات مردم منطقه و رانندگان ترانزیت می‌باشد.

وی در ادامه به نواقص طرح فوق پرداخت و گفت: این طرح باید در گمرکات کل کشور اجرا شود و الا در طولانی مدت، تردد کامیون های ایرانی از بزرگترین مرز زمینی کشور کاهش پیدا خواهد کرد و در تعیین قیمت فول باک گازوئیل در کلیه‌ی مرزهای کشور عدالت باید رعایت شود، چون اگر این اتفاق نیفتد، آسیبش را مردم منطقه خواهند دید.

حجت الاسلام هاشمی افزود: این طرح برای کامیون های کشور مقابل نیز باید اجرا شود. چون اگر این اتفاق نیفتد، سوخت توسط آنها قاچاق می‌شود، لذا قمیت سوخت آنها و نرخ حمل بار آنها پایین می‌آید و تجار برای کامیون های ایرانی بار نمی‌دهد و این امر به نفع کامیون های کشور مقابل و به ضرر کامیونهای ایرانی خواهد بود.

وی در پایان گفت: متأسفانه برخی از مسئولین در گزارش خود به مقامات بالا می‌گویند طرح فول باک چند روز است که برای کامیون های کشور مقابل نیز اجرا می‌شود، اما بنده به همراه امام جمعه پلدشت موضوع را در روز چهارشنبه گذشته بررسی کردیم و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که گزارش کاملا کذب است و این مسئولین با این کارشان می‌خواهند مردم را نسبت به نظام اسلامی و دولت سیزدهم بدبین ‌کنند، اما غافل از اینکه مردم پایبند به نظام و رهبری هستند و اعتراض خودشان را تا زمانی که برای آنان پاسخ مثبت دهند، انجام خواهند داد، اما نسبت به نظام رهبری بدبین نخواهند شد. دولت انقلابی سیزدهم نیز نباید اجازه بدهد تا یک عده نان این نظام را بخورند و به دست خود تیشه گرفته و بخواهند ریشه‌ی نظام را بکنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha