جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام شریفی

حوزه / امام جمعه حاجی آباد گفت : فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی مانند غده چرکین است که اگر در بدنه حکومت نفوذ کند، مانند زلزله‌ای ویرانگر عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی آباد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: امروز جریان مقاومت از مرزهای ایران عبور کرده و جبهه‌ای به نام جبهه مقاومت شکل گرفته که قادر است نظم جدیدی را به دنیا نشان دهد.

وی افزود: با اقبال عملی مردم و جوانان چندین کشور منطقه به این نظریه و مشاهده نتایج علمی آن، می‌توان گفت نظریه مقاومت به مکتب تبدیل شده است.

وی افزود: با نگاهی به وضعیت کشورهای منطقه مشخص می‌شود، ملت‌هایی که راه مقاومت در پیش گرفته‌اند، نه تنها عزت خویش را باز یافته‌اند و از تصمیم‌گیری توسط بیگانگان رهایی یافته‌اند، بلکه راه پیشرفت خود را همواره نموده‌اند.

امام جمعه حاجی آباد، بیان کرد: همزمان با راهی که در سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن در پیش گرفته شد، امید به پیروزی نیز شکل گرفت، چرا که مسیر سازش و صلح در این کشورها نتیجه‌ای جز تداوم تجاوز و افزایش ذلت و وابستگی در این کشورها را به همراه نداشته است.

حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی مانند غده چرکین است که اگر در بدنه حکومت نفوذ کند، مانند زلزله‌ای ویرانگر عمل خواهد کرد.

وی اظهار کرد: فساد مانند بیماری واگیر دار است که به سایر جاها سرایت می‌کند و مفاسد اقتصادی، مفاسد فرهنگی و اخلاقی را به دنبال دارد، بنابراین برخورد با مفاسد اقتصادی موجب امنیت اقتصادی و افزایش اعتماد و امیدواری مردم به نظام می‌شود.

امام جمعه حاجی آباد تأکید کرد: مدیرانی که به وظایفشان آگاهند و بدون منت و چشم داشتی جهادی و پاکیزه خدمت می‌کنند، باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرند، اما آن دسته از مدیران و مسئولانی که به وظایف خود آگاه نیستند، ترک فعل می‌کنند یا با منت و بد اخلاقی و مطالبه امتیاز و رانت و زیر میزی کاری انجام می‌دهند یا احیاناً به دنبال عقده گشایی و تسویه حساب‌های سیاسی و شخصی هستند و از جایگاه و موقعیت خود سواستفاده می‌کنند، باید بدون ملاحظه و اغماض با آنها برخورد شود.

حجت‌الاسلام شریفی خاطرنشان کرد: به جای این افراد، مدیران معتقد، مومن و با اخلاص و پاک قرار گیرند، چرا که فساد در هر زمینه و عرصه‌ای و به هر اندازه‌ای به جاهای دیگر سرایت می‌کند و کار را بسیار دشوار و پرهزینه می‌کند و نتیجه آن نیز سلب اعتماد مردم و تضعیف نظام مقدس اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha