دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1085999
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
بلا

حوزه / امام جمعه آران وبیدگل، با بیان اینکه مبارزه با فساد در جامعه نباید شعاری باشد، گفت: مبارزه با فساد، شفاف سازی، اطلاع رسانی به موقع، به‌کارگیری مدیرانی شجاع و دست پاک، راهکار اصلی برای ریشه کنی فساد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل که در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: امام صادق(ع) نهضت علمی را با ۴۰۰ هزار دانشجو در علوم مختلف راه اندازی کرد، به طوری که ۴ هزار نفر از روسای منصب اهل سنت نیز از شاگردان ایشان بودند.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه امام صادق(ع) در مقابل منصور دوانیقی سر تسلیم فرود نیاوردند، گفت: ایشان در باب امور اجتماعی هم قویا و عملا در باب معیشت مردم تلاش جدی داشتند.

حجت الاسلام سلیمانی، بر لزوم مبارزه جدی با فساد تأکید کرد و با بیان اینکه مبارزه با فساد در جامعه نباید شعاری باشد، اظهار کرد: مبارزه با فساد، شفاف سازی، اطلاع رسانی به موقع، به‌کارگیری مدیرانی شجاع و دست پاک، راهکار اصلی برای ریشه کنی فساد در جامعه است.

امام جمعه آران و بیدگل، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بعد از ۱۲ سال را شکست سیاست آمریکایی و ائتلافی دانست و گفت: ایستادگی نیروهای مقاومت سوریه، چرخش ۱۸۰ درجه‌ای و شکست جریان عربی، عبری و غربی را در برداشت.

وی ضمن گرامی داشت ۲۳ اردیبهشت سالروز لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با لغو کاپیتولاسیون به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد.

حجت الاسلام سلیمانی، به لغو امتیاز تنباکو اشاره کرد و گفت: لغو امتیاز تنباکو به حکم میرزای شیرازی درس بزرگی تاریخی است که حضور روحانیت بیدار، همراهی مردم را در آن دوران به‌دنبال داشت.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه دشمن بیدار است و می‌خواهد ایران را مانند اندلس که سابقه تمدنی داشت، در راه تفرقه انداختن و فساد گرفتار کند، اظهار کرد: ایران، اندلس و شوروی سابق نیست، بلکه ایران با داشتن مردمانی دین‌دار، مرکز اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha