شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره کتاب سال سبک زندگی

حوزه/ اختتامیه جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در مشهد با معرفی برگزیدگان در عرصه کتاب و نشر در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی رحمانی، دبیر چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی، روز گذشته در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی در جمع حوزویان و ودانشگاهیان اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره، پس از رصد نزدیک به ۶ هزار اثر منتشر شده در حوزه سبک زندگی، ۴۰۰ اثر را براساس معیار محورهای اعلام شده، انتخاب کرد.

وی ادامه داد: پس از بررسی اولیه ۹۴ اثر شایسته داوری انتخاب شدند که با ارزیابی نهایی آثار برگزیده توسط کمیته علمی جشنواره، ۱۰ اثر برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

دبیر چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی، درباره موضوعات این جشنواره یادآور شد: خانواده و جنسیت، مبانی و مفاهیم، رسانه و فضای مجازی، تولید و مصرف فرهنگی، الگوها و اسوه‌ها و آیین‌ها و مناسک‌ها از جمله محورهای این جشنواره بودند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی مسعودی رئیس جشنواره چهارمین ملی کتاب سال سبک زندگی نیز اظهار کرد: در چند دهه اخیر، تقریبا با برخی از مسائل و موضوعات از جمله، دین و دین داری، با مقوله‌های ایمان، الحاد مدرن و فرق مباحث معنویت گرایی سکولار، جامعه فرهیخته کشور درگیر بوده است.

وی با بیان اینکه رفتار فردی تنها در عرصه شخصی تأثیر گذار نیست و بر روی مسائل جامعه و عرصه‌های اجتماعی موثر است، گفت: مسائلی مانند تفریح و مصرف گرایی، آسیب‌هایی را به همراه داشته است از جمله خودکشی، جرایم اینترنتی، قاچاق انسان و مسائلی از این دست.

رئیس جشنواره چهارمین ملی کتاب سال سبک زندگی، خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اصلاح سبک زندگی به‌هم افزایی و حمایت نهادها نیاز داریم تا معرفی الگوی مناسب که در جامعه موثر است صورت گیرد.

در پایان این مراسم از کتاب سبک زندگی اجتماعی از دیدگاه اسلام به قلم محمدتقی فعالی و مهدی فدایی، کتاب چرخه مُد در ایران به قلم حسین مهربانی‌فر و کتاب معیارها و روش‌های ارزشیابی محصولات فرهنگی کودکان به قلم مقصود امین خندقی به عنوان اثر برگزیده تقدیر شد.

همچنین در بخش آثار شایسته تقدیر نیز از کتب بازنمایی خانه در رسانه ملی به قلم عالمه جمال زاده، بساته‌های اخلاقی بازنمایی حضور اجتماعی زنان در رسانه ملی، عصری سازی افعال پیامبر(ص) به قلم مهدی مرادی گلستانی، نظریه پردازان سبک زندگی اندیشمندان غربی از عبدالرضا آتشین صدف، تراز خانواده اسلامی، اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم به قلم سید کاظم نورمفیدی، تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha