دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین آبادی

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از نگارش بخش بین الملل سند ملی مهدویت خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین یاسین حسین آبادی پیش از ظهر امروز در ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت که در قم برگزار شد، اظهار کرد: مهدویت یک رکن اساسی در انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار پس از دو سال فعالیت کارشناسی در شورای معین و شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، مطرح کرد: در زمینه این سند تدبیر لازم جهت حضور موثر آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه دیده شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ۳۵۰ مجموعه از ۲۲ استان و ۸ ملیت خدمات متنوعی را در ایام نیمه شعبان ارائه می‌دادند، عنوان کرد: در این ایام بیش از ۲.۵ میلیون پرس غذای گرم و ۳.۵ میلیون لیوان نوشیدنی در میان بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین چشن‌های محلی در سایر استان‌ها نیز به مناسبت نیمه شعبان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی نیز صدها تن گوشت تبرکی، ده‌ها تن بسته معیشتی، خدمات مشاوره‌ای و پزشکی و غذای تبرکی میان نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیانیه گام دوم نقشه عملیاتی است، پیام‌های فرهنگی متعددی درحال آماده سازی و بروزرسانی است.

وی از پویش‌های فعال مهدوی یاد کرد و گفت: این پویش‌ها به صورت مشترک با آستان‌های مقدسه و بقاع متبرکه دنبال شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه شبکه مردمی یاوران مهدی در راستای توسعه مفهوم خدمت راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: باتوجه به توانمندی خادمیاران شاهد هم‌افزایی خوبی در این طرح خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه درحال نگاشت بخش بین الملل سند مهدویت هستیم، یادآور شد: باتوجه به اینکه روز جمعه برای امام زمان (عج) است، طرحی به عنوان روز امید برای امیدآفرینی در جامعه توسط آستان‌های مقدس برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین آبادی مؤلفه‌های جامعه مهدوی را مدنظر قرارداد و افزود: برای نشان دادن ارادت به امام زمان(عج) باید به تولید و خلق مؤلفه‌های مهدوی بپردازیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha