یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید علی قاضی عسکر

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن گلایه از افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی، تصریح کرد: هیچ جوانی نمی‌تواند آینده‌ای برای خود تصویرسازی کند و اگر نتوانیم این موضوعات را رفع کنیم، جهاد تبیین محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر پیش از ظهر امروز در ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: اگر این جلسات به هدف کارشناسی است باید وقت بیش‌تری برای آن قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه سند ملی زیارت باید با سرعت بیش‌تری تدوین و تصویب شود، مطرح کرد: فرصت زمان کوتاهی برای این موضوع باقی‌مانده است.

تولیت استان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از عدم تخصیص بودجه فرهنگی به آستان‌های مقدس یادکرد و گفت: با درآمدهای محدود موقوفات، نمی‌توانیم به کار فرهنگی بپردازیم.

وی با بیان اینکه از نظر محتوایی بسیار عقب هستیم، عنوان کرد: ترجمه زیارت‌نامه‌ها بسیار ضعیف است و موضوع زیارت تنها به حاجت خواهی خلاصه شده و در آن اصلا به معرفی الگوها پرداخته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر افزود: از نظر نیروی انسانی نیروهای قوی و توانمندی در حوزه‌های علمیه حضور دارند ولی متأسفانه بودجه فرهنگی مناسبی برای استفاده از این ظرفیت‌ها نداریم.

وی با اشاره به تقویت روابط ایران با عربستان، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و معرفی آستان‌های مقدس به زائرین عراقی و عربستانی داشته باشیم.

تولیت استان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آسیب‌های اجتماعی در حرم‌های مطهر را مدنظر قرار داد و گفت: عفاف و حجاب، دزدی از حرم‌های مطهر، دختران و زنان فراری از خانه، هجوم کارتن خواب‌ها به حرم‌های مطهر و ... ازجمله آسیب‌هایی هستند که باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی ضمن گلایه از افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی، تصریح کرد: هیچ جوانی نمی‌تواند آینده‌ای برای خود تصویرسازی کند و اگر نتوانیم این موضوعات را رفع کنیم، جهاد تبیین محقق نمی‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha