جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهداروند

حوزه/ عضو گروه علوم سیاسی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه امروز نیازهای بسیاری مانند هنر، رسانه، سینما، متاورس، ارز دیجیتال و بورس وجود دارد که باید حوزه علمیه خراسان به آن ورود داشته باشد، گفت: کار بر روی مسائل مبتلابه و روز، یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام محمد مهدی بهداروند عضو گروه علوم سیاسی جامعة المصطفی العالمیه، ضمن حضور در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب، از نزدیک از غرفه حوزه علمیه خراسان و مجموعه آثار ارائه شده بازدید کرد.

وی با بیان این که حوزه باید به سمت و سویی برود که نیازهای اجتماعی را با ادبیات امروز تدوین کند و پاسخگو باشد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه ورود به مباحث فقهی را توأم با درک نیازهای اجتماع دنبال کنند و چنانچه هیچ نسبتی با اجتماع نداشته باشد، عملا نمی‌توانند در ارتباط با جامعه و نظام اسلامی، آشنایی به موضوعات و حل مشکلات پیشرو باشند.

عضو گروه علوم سیاسی جامعة المصطفی العالمیه، با بیان اینکه امروز نیازهای بسیاری مانند هنر، رسانه، سینما، متاورس، ارز دیجیتال و بورس وجود دارد که باید حوزه علمیه خراسان به آن ورود داشته باشد، خاطرنشان کرد: کار بر روی مسائل مبتلا به و روز، یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه است.

حجت الاسلام بهداروند ضمن ابراز خرسندی از ورود حوزه علمیه خراسان به عرصه سینمای معنویت و همچنین هنر و رسانه، بیان کرد: این ورود و چاپ مجلدهای در عرصه مسائل هنری، نشان می‌دهد حوزه علمیه خراسان پژوهش‌های فاخری را انتشار داده است، تولید این آثار کار بزرگ و خوبی بوده و آینده درخشانی پیش روی این حوزه قرار دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با شعار مدیریت دینی برپا شد، آن‌هم مدیریت دینی که امام راحل(ره) تئوری و نظریه آن را ارائه دادند و این مدیریت دینی می‌خواهد در سرتاسر دنیا تجلی نموده و در مقابل مدیریت مدرنیته قرار گیرد.

عضو گروه علوم سیاسی جامعة المصطفی العالمیه تأکید کرد: چنانچه این مدیریت بخواهد در همه ابعاد نظر بدهد، می‌بایست فقه تمدنی تولید کند و برپایه آن در دنیا صاحب‌نظر باشد.

وی گفت: مطالبه امروز جهان آن است که برپایه تشکیل نظام اسلامی و سیاسی، چه اقداماتی تحت سیطره دین در بدنه حوزه‌های علمیه صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات درخشان حوزه علمیه خراسان در عرصه بین الملل، می‌بایست در سطح دنیا نمود پیدا کند، اظهار کرد: بخش بین الملل حوزه علمیه خراسان باید به فقه جهانی بپردازد و بتواند موضوعات جهانی را با نوع آثار و پژوهش‌های ناب و فاخر خود پاسخگو باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha