چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 1087583
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
نشست خبری

معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن بزرگ روز دختر به مناسب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) فردا ۳۱ اردیبهشت در پارک ولایت شهر یاسوج خب. داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه کرامت و روز دختر گفت: هنگام ولادت حضرت زهرا(ع) خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) امر کردند که علاوه بر خواندن نماز شکر شتر نیز قربانی کنید.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در مورد بزرگداشت مقام دختر فرموده است زنی که اولین فرزندش دختر باشد زن با برکتی است‌. همچنین می‌فرماید در خانه‌ای که دختردار باشند محل عبور ملائک است.

معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به برنامه های تدارک دیده شده برای دهه کرامت پرداخت و گفت: دعوت از خادمان حرم مطهر رضوی، برگزاری جشن متمرکز در همه شهرستان‌ها با حضور پرچم آقا امام رضا(ع)، برنامه‌هایی در مساجد شاخص استان توسط هئیت‌های مذهبی مساجد با حضور روحانیون و با موضوع تبیینی از جمله برنامه‌هایی که در خصوص روز دختر و دهه کرامت داریم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می شود، بیان کرد: جشن بزرگ روز دختر به مناسب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) فردا ۳۱ اردیبهشت در پارک ولایت شهر یاسوج با دعوت از همه دختران شهرستان بویراحمد به همراه خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسوی نیا اعلام کرد: میزبان پرچم مطهر گنبد و بارگاه و خادمین حرم حضرت معصومه(س) از اول خرداد ماه در استان هستیم.

این مسئول فرهنگی در ادامه به تشریح فعالیت های قرآنی در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: در زمینه کارهای قرآنی در ماه مبارک رمضان نیز با توجه به ارزیابی میدانی، استان ما به لحاظ برگزاری تعداد برنامه‌ها رتبه هشتم کشور را کسب کرد که البته اگر بر اساس جمعیت در نظر می‌گرفتند، مقام اول را کسب می‌کردیم.

حجت الاسلام موسوی نیا با بیان اینکه تعداد ۷۱۶ برنامه قرآنی طی ماه مبارک رمضان در استان برگزار شد، عنوان کرد: تعداد کرسی‌های تفسیر قرآن در ماه رمضان ۱۰۵کرسی بود، همچنین تعداد مراسم جزخوانی قرآن نیز ۳۵۵مراسم بود.

وی ادامه داد: ۸۸جلسه‌ی کرسی تدبر در قرآن که بیشتر به صورت مفاهیم قرآن بود، برگزار شد و محافل اُنس با قرآن هم که با استفاده قاریان استانی و ملی برگزار شد، ۱۶۸ محفل بود.

معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به طور کلی برنامه‌های خیلی خوب، با کیفیت و با شکوهی با حضور اساتید و روحانیون شاخص برگزار شد که با استقبال خوبی در همه شهرستان‌های استان روبرو شدیم و ۱۲مورد تولیدات رسانه‌ای قرآنی داشتیم

وی با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن‌ در روستاهای پرجمعیت با همکاری شوراها و دهیاران برگزار شد، اظهار کرد: این محافل با استقبال خاصی روبرو شد و تحت عنوان سه‌شنبه‌های قرآنی قبل از ماه مبارک رمضان شروع شده و همچنان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام موسوی نیا بیان کرد: اقدام خوبی که امسال ماه مبارک رمضان در شهر یاسوج صورت گرفت پخش اذان زنده در سه مکان شلوغ شهر قسمت هفت‌تیر، خیابان فردوسی و فلکه ساعت به وقت نماز مغرب و عشاء بود.

وی یادآور شد: به جزء تعداد ۷۱۶برنامه شاخص قرآنی در شهرستان‌ها، محافل قرآنی زیادی در مدارس برگزار شد که تعدادشان بیشتر از این اندازه بود که در این محافل از برترین‌ها نیز تجلیل شد.

معاون فرهنگی و آموزشی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری محافل انس با قرآن در پارک‌ها و بوستان‌های شهرها و تشکیل گروه‌های هم‌خوانی و تواشیح را از دیگر برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در استان اعلام کرد.

حجت الاسلام موسوی نیا در پایان گفت: آمادگی برگزاری چنین محافل و نشست‌های قرآنی را در دهه کرامت نیز داریم و آماه ایم که با روستاهای پرجمعیت و حتی خانه‌هایی که تقاضای برگزاری محافل قرآن را دارند، همکاری لازم را داشته باشیم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha