پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سازمان تبليغات اسلامي مازندران

حوزه/ رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های مذهبی کشور گفت: در مسیر حرکت در کارهای فرهنگی باید همکاری، همدلی و توافق بین تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی و سایر متولیان حوزه فرهنگ ایجاد شود و بعد از ایجاد اجماع و تحمل شنیدن سلایق متعدد، اولویت امور تربیتی و فرهنگی را برخواست دقیق دین متمرکز کرده و از اعمال نظرات شخصی پرهیز کنیم.

حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های مذهبی کشور در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران از برگزاری مراسم افتتاحیه دوره تربیتی و مهارتی تشکل‌های دینی و هیئت های مذهبی با عنوان "دوره ماه" در رامسر از امروز خبر داد و اظهار داشت: در امور تربیتی و فرهنگی نباید نظرات و سلایق شخصی خود را اعمال کنیم، بلکه باید بر خواست دقیق دین متمرکز شویم.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های مذهبی کشور افزود: پیامبر اکرم(ص) اولین الگو و نمونه کامل الهی هستند که توانستد تحولات عظیمی در جامعه خفقان آور دوران خود ایجاد کنند که حتی بعد از ۱۴۰۰ سال، هنوز هم انسان‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه، حضرت با آن روحیه عظیم، در مورد سوره هود و آیه ۱۱۲ این سوره می‌فرمایند که این سوره مرا پیر کرد، یادآور شد: خداوند در این آیه به استقامت اشاره می‌کند و واژه "استقم" به معنای این‌ است که در هر سیری که در آن قرار دارید، تمامی نتایج و اهداف معین شده محقق شود و البته در این مسیر، باید《کما اُمرت ...》باشید، یعنی آنچه دستور دقیق خداوند است عملیاتی شود، پس لازم است همان گونه که فرمان یافته‌اید، استقامت داشته باشید.

حجت الاسلام باباخانی با بیان اینکه در انجام فعالیت‌های فرهنگی، دچار اعمال سلیقه‌های شخصی هستیم و تا فهم دقیق دین، در حوزه تربیتی فاصله داریم، گفت: فقهای زیادی در طول هزار سال با دقت در آیات و روایت، جزییات احکام و دستورات تکالیف دینی را مشخص و استخراج کردند، اما در حوزه تربیتی، حتی سند شناسی آیات مربوط، واکاوی و بررسی نشده است، در حالی که تربیت و روش تربیتی انسان بر احکام مقدم است و ما نیاز به فقیهان تربیتی داریم.

وی تأکید کرد: در مسیر حرکت در کارهای فرهنگی، باید همکاری، همدلی و توافق بین تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی و سایر متولیان حوزه فرهنگ ایجاد شود و بعد از ایجاد اجماع و تحمل شنیدن سلایق متعدد، اولویت امور تربیتی و فرهنگی را بر خواست دقیق دین متمرکز کرده و از اعمال نظرات شخصی پرهیز کنیم.

حجت الاسلام باباخانی با اشاره به اینکه برای نوجوانی که دچار برخی آسیب‌ها شده باید کار فرهنگ دقیق انجام داد، خاطرنشان کرد: نمی‌توان کار فرهنگی را به نوجوان امروز تحمیل کرد، بلکه باید راه گفت و شنود باز باشد و راه ارائه نظر و نقش پذیری نوجوان در مسیر تربیتی نیز مهیا شود.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های مذهبی کشور تصریح کرد: برای افزایش و تعمیق معرفتی و مهارتی تشکل‌های دینی و هیات‌ها، بستری در راستای هم‌گرایی و هم‌افزایی آنان در آوردگاه تمدنی در ۱۰ پهنه کشور ایجاد شده و برگزار می‌شود که هر پهنه شامل چند استان همجوار بوده و با استفاده از تخصص علمی و تجربی اساتید استان‌ها و اساتید ملی به دو شکل حضوری و مجازی دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این دوره ویژه‌ مدیران هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و مسئولان بخش‌های رسانه، نوجوان و بخش بانوان هیات‌ها و تشکل‌های استانی شمال کشور شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود و سپس هیات‌ها، پس از شرکت در برنامه‌های حضوری، وارد دوره ۶ ماهه می‌شوند که به صورت هفتگی بسته‌های محتوایی خود را از طریق بسترهای مجازی دریافت کرده و در پایان برای شرکت کنندگان از سوی مجموعه آموزش‌های کاربردی سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه دانشگاه سوره، مدرک اعطا خواهد شد.

گفتنی است، دوره توانمند سازی، در منطقه شمال کشور به مرکزیت شهر رامسر و به میزبانی اردوگاه هفتم تیر از امروز آغاز و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha