دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دیپلماسی ما باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد، دیپلماسی ما در طول این سال‌ها در مواردی دیپلماسی التماسی بود، در حالی که تکیه ما باید بر اصول خودمان باشد نه دست و زبان دیگران.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان، باعث احیای مذهب حقه تشیع و گسترش اسلام ناب گردید، در زمانی که هرج و مرج عجیبی در عقاید و حقایق دینی بود، مناظرات امام رضا(ع) با علما و مذاهب مختلف و نهضت علمی آن حضرت، اسلام ناب را احیا کرد.

وی افزود: مامون عباسی با اهدافی مثل آرام کردن جوی که بر علیه او بود و به خاطر اینکه پدرش امام کاظم(ع) را به شهادت رسانده بود و تحت کنترل داشتن حضرت و شکستن قداست ایشان و جلوگیری از شورش‌هایی که علویان بر علیه او داشتند، امام رضا(ع) را به خراسان آورد اما آن حضرت با سیاستی که انتخاب کردند، تمامی نقشه‌های مامون پلید را نقش بر آب کردند، امام رضا(ع) با گذاشتن شرط برای اینکه در هیچ کاری از کارهای حکومتی دخالت نکند، عملاً مامون عباسی را خلع سلاح کرد.

امام جمعه عالیشهر ابراز کرد: امام رضا(ع) پذیرفتن ولایت اهل بیت(ع) را شرط توحید می‌داند که اگر کسی ولایت امام زمان خودش را یا در زمان غیبت، ولایت فقیه جامع الشرایط را نپذیرد، نمی‌تواند بگوید من مسلمان واقعی هستم.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به موفقیت دولت سیزدهم در مسئله دیپلماسی، گفت: دولت سیزدهم در عمر ۲۰ ماهه خودش از نظر دیپلماسی موفقیت‌های خوبی را داشته است، از جمله ارتباط موثر با همسایگان و بلوک شرق، اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی، تمرکز بر توسعه صادرات غیر نفتی و توجه به وضعیت منحصر به فرد ترانزیتی و مشارکت در ائتلاف‌های پر سود منطقه‌ای مثل اوراسیا، شانگهای و بریکس.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند دیپلماسی ما باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت باشد، دیپلماسی ما در طول این سال‌ها در مواردی دیپلماسی التماسی بود، در حالی که تکیه ما باید بر اصول خودمان باشد نه دست و زبان دیگران.

وی تصریح کرد: شما می‌دانید که دولت و وزیر خارجه سابق، امضای جان کری را تضمین می‌دانست و می‌خواست با دیپلماسی التماسی منافع کشور و ملت را تامین کند، اما به جز تحقیر و هدر دادن سرمایه‌های بزرگ ما چیزی نصیب کشور و مردم نشد و هنوز هم متاسفانه هستند کسانی که دیپلماسی التماسی را راه حل مشکلات می‌دانند.

امام جمعه عالیشهر با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس، یادآور شد: در وضع قانون نباید منافع فلان قشر و مجموعه یا شخص را در نظر گرفت، نماینده در وضع قانون نباید جو زده شود، از جوسازی‌های خارجی و داخلی بر علیه مجلس و نمایندگان نباید بترسند و قانون باید برای خدا و مصلحت مردم وضع شود و قابلیت اجرا داشته باشد.

حجت الاسلام حمیدی نژاد خاطرنشان کرد: مجموعه مجلس انقلابی، با سواد، جوان و پر تحرک است و یکی از امتیازات مهم این مجلس ساده زیستی است، نمایندگان نباید تواضع و خوشرویی با مردم را از دست بدهند.

وی با تأکید بر برگزاری میز خدمت در نماز جمعه این شهر، خاطرنشان کرد: از این هفته میز خدمت در نماز جمعه عالیشهر برگزار است و مسئولین شهر و شهرستان موظفند طبق برنامه با حضور رئیس اداره پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha